Sunday, March 7, 2010

Lunch @ home

Today aku masak nasik minyak hujan panas. Since selalu sangat masak nasik minyak ni, rasanya malas dah nak upload gambar nasik minyak dah, gambar nasik minyak ehsan from Azli. Azura@Roger, Azli and Sally came over for lunch. Azli wanted to makan nasik minyak, kebetulan masa aku masak nasik minyak two weeks ago, he was in Brazil with Roger, part of his tour to South America. So I promised him, balik to Msia nanti, aku akan buatkan nasik minyak lagi sekali.

He was so happy. Siap bagi list lagi apa yang dia nak aku masak to ensure that it's an aunthentic nasik minyak terengganu. Nak gulai daging nasik minyak, sambal belacan, pastu kena make sure gulai nasik minyak tu warna hitam, bukan mcm gulai kurma. Aku cakap kat dia, I only know how to cook nasik minyak the way I always cooked. Alhamdulillah my nasik minyak passed his standard. Siap bertambah masa makan sampai 3 kali. Sally and Roger pun makan bertambah. Aku sorang je tak bertambah coz I think I had it la with nasik minyak. Dah kerap sangat makan, sampai dah tak lalu. My hubby loves nasik minyak, almost every weekend request nasi minyak. Aku masak je la, nak makan lebih2, dah takleh nak telan.

Roger bawak cupcakes from wondermilk. Thank you dear. It was delicious. But aku definitely takan beli la kat wondermilk tu, so expensive!! nangis aku time nak membayar nanti. Walaupun sedap, still takan beli. Azli bought souvenirs from Brazil termasuk la necklaces for Iman and Iffah. The kids love it!


The dishes that I cooked.
Like I said, aku malas nak ambik gambar. But this photo looks so lovely, courtesy of Azli (aku copy from his facebook..hahhaha).



Delicious cuppies from Wondermilk. Thank you Roger ops! Zura :D



Sally minum kopi sampai terlelap.. hehehe



Necklace yang Azli bagi.


Fizzy guarana anyone? It's from Brazil! Thank you Nisa for correcting me. rasanya from Brazil. Correct me if I'm wrong.

No comments:

Post a Comment