Saturday, November 7, 2009

Trip to Seremban

Yesterday plan dengan Dila (schoolmate masa kat SSP dulu), nak pegi visit Neli (also another SSPian). Neli delivered a beautiful baby boy on 25th of September. Since balik raya aku tak sempat2 lagi nak pegi visit dia coz she moved to Seremban. Kalau dulu senang je nak pegi rumah Neli, dekat sangat, kat Sentul. But now, memang bercinta la nak pegi Seremban tu.

Dah plan baik punya, tiba2 teringat yang hari ni lawan bola, Negeri Sembilan vs Kelantan kat Stadium Bukit Jalil. Aduh! tak sanggup rasanya nak stuck dalam jam teruk atas highway nanti. But since Neli dah siap2 untuk menerima kedatangan we all, maka aku takleh nak cancel. Dengan berat hati, pagi tadi, lepas makan nasik lemak yang aku masak, aku, Dila, Iman & Iffah bertolak la ke Seremban.

Bila dah nak sampai tol Seremban, tiba2 Dila cakap, dia lupa nak mintak address Neli from her. We tried calling Neli more than 15 times, tak dapat2. Aku dah tension giler dah sebab kita orang dah sesat tah kemana2. Dila said to exit Seremban/Port Dickson, tapi pusing punya pusing, still tak jumpa jalan yang familiar to her. Dila dah pernah pegi rumah Neli once. Kita orang pun decided nak balik semula ke KL. Ye la, dah tu, dah la sesat pastu takleh pulak nak call Neli tu. Tiba2, Neli telepon, rupanya hp dia takde signal. Hampeh punya maxis. Neli kata kena exit Senawang and dia petakan mcm mana nak sampai kat rumah in law dia tu. Alhamdulillah, setelah few u-turns, sesat, salah jalan, sampai la jugak to rumah in law Neli.

By the time sampai rumah Neli, both aku dgn Dila dah sakit kepala yang amat sangat coz it was hot today. Dengan perut yang dah masuk angin, kepala yang berdenyut2, kita org tak duduk lama kat rumah Neli. Furthermore, kita org nak beat the traffic, risau jugak kalau stuck on the highway. When we left Neli's house, it started raining. Pastu tiba2, Dila rasa mcm nak muntah. Nasib baik ada plastic bag extra. Dila muntah kaw kaw nya, and she can't continue driving. Aku la pulak kena drive, dah la kepala sakit. Nak tak nak terpaksa jugak drive sebab Dila dah lembik setelah muntah few times. Dia dah kena gastrik and migraine yang teruk. This morning she woke up early sebab dia ada exam and she didnt eat any breakfast before sitting for the exam. Lepas exam, dia datang rumah aku to pick us up, baru la dia makan nasik lemak yang aku masak tu. Of course la perut dah masuk angin.

Hujan turun selebat-lebatnya, ramai orang yang on their hazard light sebab memang gelap giler, padahal masa tu baru pukul 4pm. Aku took the longer route, ikut KLIA, instead of ikut sungai besi coz I dont wanna be stuck in bad traffic jam near Bukit Jalil. Rasa mcm bawak kete berjam2, nasib baik ada Iman and Iffah, boleh jugak aku suruh dia orang tolong picit2 belakang aku yang rasa mcm kena hempap dengan batu besar. Finally, alhamdulillah, aku sampai kat rumah parents Dila. Muka Dila memang pucat giler. Kesian aku tengok dia.

Sampai je rumah parents Dila, aku pun terus tido while waiting for Hubby to pick us up. On the way balik rumah, the kids nak makan sate, so kita orang singgah kat Restaurant Haji Samuri kat Taman Melati. Balik rumah je, aku terus tido, and bangun kul 9pm. *sigh*... what a day. Aku kindda regretted pegi Seremban, coz balik Seremban, both aku and Dila sakit. But bila terbayang muka baby Neli, Budi, yang macam apam tu, it was worth the trip :)

No comments:

Post a Comment