Tuesday, January 26, 2010

Sup lagi..

Aku patut declare bulan ni bulan sup sedunia. Iman is a fan of soup. Anything that resembles soup appeals to her. Kalau pegi kedai mamak, hubby will order his typical mamak food, Iman will order tomyam (yes, they sell thai cuisine at mamak's, I guess that's why mamaks become so famous), iffah and I will be having hard time to order, especially me. I hate mamak food. The hatred spawn after more than 10 years of having to endure going to mamaks' place. I wish someone invented a pill that can make you hate mamak food coz I want hubby to take it. Grr.. manjang makan mamak. Macam la takde tempat lain nak makan. Last nite, lepas hantar Shariff to rumah Mak, aku dipaksa untuk temankan hubby pegi kedai mamak. I ordered teh o kurang manis, while hubby makan nasi mamak (ayam madu, sotong goreng, acar and loads of gravy). Bleeehhhh..

Iman has been missing her KAFA quite frequent lately. Erm.. bila pikir2 balik, aku rasa aku yang encourage her to ponteng class. Kalau iman bagi alasan je, aku terus sokong and cakap takyah gi sekolah. Maybe jugak coz I need a break. If iman goes to KAFA, then I'll have to make 2 extra trip a day. If Iman doesnt go to KAFA, then I can rest at home, lepak, baca buku (NOT).. Am I a bad mother? Rasa jahat betul.. sebab ada ke patut encourage anak to ponteng kelas. KAFA is so stressful for Iman. She hates going to KAFA coz she only has about 1 1/2 hour je untuk siap lepas balik from school tengahari. Tak sempat nak catch her breath, dah kena pegi sekolah. Dah ler kat KAFA ada a group of girls yg jadi gangster dalam kelas dia. Pening betul aku dibuatnya..

While typing this, mata aku dah separuh tertutup. Last nite I was ready "Handle with Care" by Jodi Picoult until quite late. Rasanya dalam pukul 2am baru tido. Pastu pagi ni bangun lambat. Pukul 6.55am baru bangun. Nasib baik subuh habis lambat, rasanya dalam 7.20am. Kelam kabut aku dibuatnya.. Now I'm thinking, should I sambung tido, or pegi lari atas treadmill...



  Kueyteow Soup 
Iffah lukis Hagemaru guna paint. Mau pengsan Hagemaru kalau tengok rupa dia.. hahaha

No comments:

Post a Comment