Thursday, February 5, 2009

Slumdog Millionaire

Layan tgk cerita Slumdog Millionaire, best giler! Aku suka Jamal masa kecik, while they were living in the slum. Sanggup terjun lubang najis semata2 nak dapat autograph Amitabh Bachchan. Tu gara2 abang dia Salim yang sakit hati sebab Jamal lambat keluar dari toilet tepi sungai.

Teringat pulak masa aku kecik2 dulu. Kat dalam bilik atuk aku pun ada toilet mcm tu. I dunno why. Ni toilet yang jenis angkat papan lantai, ada lubang kat situ, then do ur business there.

Tengok how people live in India, rasa bersyukurnya that aku lahir kat Malaysia. Bersyukur aku ada rumah and kereta, tak payah susah payah nak kena cari makan kat timbunan sampah sarap mcm countries like India, Philippines or Indonesia. Tak boleh imagine mcm mana hidup mcm dia orang, must be a very hard life for them.

No comments:

Post a Comment