Sunday, February 15, 2009

Upin & Ipin

Semlm bawak anak2 pegi tengok cerita Upin & Ipin. Mula-mula nak book online, pastu tried few cinemas, TGV, Cineleisure, Golden Screen & MBO, semua full. Aku dah suspen sebab dah janji dengan the kids nak tengok Upin & Ipin. Last sekali, ajak Hubby pegi MBO kat Galaxy Ampang. Pergh! ramai giler orang beratur nak beli tiket. Aku kena beratur more than 1/2 hour. Alhamdulillah dapat jugak tiket akhirnya. Phew! lega.



Aku beli tiket 5.15pm. Initially, plan tgk movie cuma aku, iman & Iffah. Pastu teringat pulak kat Zuleikha, anak sedara Hubby. So aku pun belikan tiket untuk dia sama. Jauh Hubby kena ambik Zuleikha, kat Bangsar. Kesian Hubby aku. Takpe la, berkorban untuk kakak dia sebab kesian pulak kat his sister kalau nak datang Melawati semata2 nak hantar anak dia sorang tu.

Lepas tengok Upin & Ipin, dah almost maghrib. By the time sampai rumah, the kids dah lapar. So terpaksa la Mama masak. Adeh! letihnya.. dah la seharian keluar. Our dinner yesterday...

Creamy Seafood Carbonara


(ni gambar aku dah upload ages ago dalam FB. Malas nak take another photo)

Ingredients
3 tbs butter
3tbs flour
3 cups of frest milk
1/2 cup of cheddar cheese
1/2 cup of mozarella
salt & pepper
seafood

Cara2.
3 tbs butter, panaskan, bila dah cair, masukkan 3 tbs flour, then goreng, remove from heat, masukkan 3 cups of fresh milk. then stir, pastu bring to boil, slow the heat, kacau til it's thick. in another saucepan, masukkan 1/2 tbs butter, then saute garlic, masukkan prawn and clam. pastu bila dah 3/4 cook, masuk dalam sauce tadi. pastu stir, grate cheese, salt and pepper to taste. voila! dah jadi.. best giler :)

Baked BBQ Chicken Wings



Ingredients
1 kg of chicken wings
3 tbs dark soy sauce
3 tbs sweet soy sauce
4 tbs honey
4 tbs worchestershire sauce
salt

kalau nak rasa lain sikit, add bwg putih, halia and bwg merah yg dah diblend. marinate abt 3-4 hrs

No comments:

Post a Comment