Friday, September 3, 2010

Caramalised Baked Chicken Wings

Semalamkan aku declare Hari Malas Sedunia remember? But unfortunately, aku terpaksa jugak merajinkan diri untuk memasak. But sesuai dengan theme malas, maka aku pun masak benda yang senang, tak menyusahkan diri, takyah duduk lama2 kat dapur. I made Baked Chicken Wings.

I'm trying to finish the stocks in the freezer. Tapikan, rasa macam mission impossible je. Freezer aku tu, kalau sumbat orang, boleh muat 10 orang yang kecik molek macam K.Min. Kalau bulat dan gebu macam aku, maybe dalam 5 orang. Freezer tu tersangat la besarnya. Baru semalam aku complaint kat abah that the cost of my electric bill for the freezer for 2 years, dah exceed harga freezer tu. Then abah cakap, freezer kat rumah mok tu, dah almost 20 years, bil letrik maybe dah triple the cost of the freezer. Duh! ye la.. tu dah 20 tahun. Freezer aku baru 2 tahun.. GRRR!!

Yesterday, masa aku tengah korek segala jenis harta karun dalam freezer tu, aku nampak chicken wings yang dunno brapa lama dah bertapa dalam tu. Since I'm out of daging and ayam, tinggal ikan je, maka aku pun buat ler baked chicken wings. I tried my best to minimised the time spent in the kitchen semalam, so my baked chicken wings ada baked chicken wings campak2. .. hehehe. But if u want the recipe, you can find it here.

Yummy! :D

No comments:

Post a Comment