Thursday, September 2, 2010

Hari Malas Sedunia - Part Infinity

Dah lama aku tak declare hari malas sedunia. Maka, oleh kerana dah terlalu lama hari malas sedunia tak muncul dalam catatan blog aku ni, aku declare dengan sepenuh hati, hari ni adalah hari malas sedunia untuk rumah aku! But, before that, biar aku up dulu gambar Gulai Kawah Daging yang dimasak semalam. Aku masak 2kg daging, today tinggal ciput je. Hubby makan nasi tambah 3 kali masa berbuka tu. Punya la sedapnya... hahahha.. that was what he said :D

Aku malas nak makan dengan nasik, so last nite, aku cicah dengan roti bangla ni. Sedap sangat2! :D

To those yang nak masak menggunakan recipe aku, recipe ada di sini. Cuma this time, aku add 3 tbs of rempah gulai kawah lepas dah add santan and daging. Kalau kat kampung, orang panggil rempah mentah sebab tak tumis dulu. Actually bila masak gulai kawah kat kampung, dia org akan letak rempah masak and rempah mentah. Rasa gulai kawah memang lain. Lagi sedap kalau dah semalaman dalam periuk. 

Tomorrow aku akan upload gambar2 buah yang diambik masa balik kampung baru2 ni. Now, I wanna take a nap.. 


6 comments:

  1. Same here, hence the silence in my blog!
    Masak pun dah jadi dua dishes jer for berbuka.
    Nak kata sibuk buat kuih raya, takde pun... but I'm trying to catch up on my Quran reading knowing that it is any time now before my 'best friend' arrives! Hehe!

    By the way, the gulai kawah looked nice and I know it must be delicious as well. :)

    ReplyDelete
  2. salam shidah,
    i rasa u ni masak apa pun sedap...air tangan u tu menjadiiii jer...

    ReplyDelete
  3. k.lili, hehe.. i think ni sakit orang yang dah nak beraya. makin dekat dengan raya, makan tak berasap dapur. since my mom balik sini last week, everyday just masak 1-2 lauk, then bawak pegi rumah mak, berbuka kat sana. bila dah campur2, penuh semeja lauk pauk, tak campur lagi dengan kuih.

    my best friend greeted me 3 days ago. sedih la.. dah la kita dah masuk hari ke-10 terakhir ni. i hope sempat la berpuasa the next few days.

    i pun rasa my gulai kawah sedap.. hahahah.. but takde la makan sampai tambah 3 kali mcm my hubby. ishk! dia tu melampau bila dah suka something :)

    ReplyDelete
  4. yati,

    alamak! segannya.. takde la sesedap mana, tapi cukup utk menggemukkan my hubby. hahahah.. teruk kan? thx for the compliment :D

    ReplyDelete
  5. Hello Sizuka, ada ka 'hari malams'? Ha ha ha.
    Tetapi kalau ada kedai special offer on shoes, beli satu, second one half price, tu hari malas tukar to hari rajin? Ha ha ha.
    Have a nice day, Lee.

    ReplyDelete
  6. Uncle Lee,

    Hari malas ada! hehe.. for someone like me la. sometimes kan, there were days that you dont wanna do anything, just wanna lie down and bermalas-malasan. that's hari malas for me! :D

    if ada kedai jual kasut, buy one free one, even on hari malas, it will still be a malas day for me. but, if ada kedai yg offer corelle set, buy 1 free 1, it will definitely change to hari rajin.. hahaha.. teruk kan i ni :D

    thx for visiting uncle lee. have a nice weekend! :D

    ReplyDelete