Wednesday, September 8, 2010

Sekuk Raya

Finally... tiga jenis kuih semalam siap at 1am. By the time siap kemas dan mop lantai dapur, dah pukul 2am. Setiap jenis biskut, aku buat 4 acuan. Sakit pinggang makcik ni menggentel. Oleh kerana semalam aku kemalasan yang amat, aku ambik pendekatan theme Bulat Gette untuk biskut2 raya yang aku buat which means, semua biskut jenis yang dibulat2kan dan dipenyek.. hahahaha.. sangat sesuai dengan tuan rumah yg bulat ini :D

Biskut Suji (hubby couldnt stop muching it) - Bulat

Crunchy Oat Cookies (recipe ni aku dapat from Aunty Asiah Shamsudin) - Bulat, pressed with fork.

Biskut Cornflakes Rangup (recipe from nestle.com. tapikan aku check nestle's website, recipe ni dah takde. nasib baik aku printed out this recipe, 3 years ago) - Bulat, baked and nampak flattened sikit.

Ina, cookies mana yang berkenan dihati? Cepat! akak bagi 10 balang.. tapi, balang kosong je la yek.. hahaha.. just kidding :D

4 comments:

  1. Lerr, patutlah sikitnya lama nak siap, 4 adunan for each biskut! Jadi lah macam I, 1 adunan per biskut, pastu cari jenis yg memang tak banyak, tu yg cepat siap, hahahah.....

    ReplyDelete
  2. k.min, kalau nak buat biskut, takleh sikit2 sebabnya kena bagi kat mak, mak mertua. tu yg banyak tu. dapat more than 1000 pcs of biskut raya last nite. today nak sambung lagi. tapikan, memang tak terkejar la dengan k.min yg buat 10 jenis tu :D

    ReplyDelete
  3. Hi Sizuka in Trengganu....salam aidilfitri, selamat hari raya to you and all at home.
    Happy holidays and have fun.

    I wish I can take the bus come visit you....ada ketupat and rendang? Ha ha. I love Trengganu!
    Keep a song in your heart.....Lee.

    ReplyDelete
  4. HI Uncle Lee, thx for dropping by. I dah sediakan nasi dagang for you.. :D. kalau nak lagi best, on 2nd day raya, my mother in law akan buat open house, and the menu is nasi dagang. sedap! but bukan masak sendiri tau, ni kedai mari .. hehe

    I love Terengganu too.. :)

    ReplyDelete