Wednesday, December 2, 2009

Hubby & Eclipse

Today aku quite busy. Pagi tadi aku pegi bank, transfer duit, bayar mana-mana yang patut, pastu bayar car insurance and paid roadtax kat pejabat pos. Balik rumah aku plan nak buat sardine roll. Dah siap uli tepung, and letak the pastry dough dalam peti, kononnya nak kena sejukkan for an hour pastu aku masak sardine. But aku boleh terlupa yang aku simpan pastry dough dalam peti, maka, sardine roll aku tak terbuat la hari ni. hehehe.. Nora kata aku dah tua. Aku pun rasa macam tu jugak. Boleh aku biarkan dough dalam peti tak berusik. *sigh*... nampak gayanya, aku kena sambung esok je la ni.

Aku cam takde mood je nak masak hari ni. Dah keluarkan ikan, plannya konon nak buat ikan sweet sour. Erm.. tak jadi jugak. Lagipun hubby kena admit kat Ampang Puteri, lagila aku malas nak masak. Kalau masak penat-penat, nanti takde orang nak makan. The kids awal-awal lagi dah order meehoon soto hari ni.

For the past few weeks, hubby hasn't been feeling very well. Malam-malam bila tido, dia complain of chest pain, bila nafas, rasa macam tak lepas. But since dia a bit busy, as usual, bila end of the year, when the numbers tak memberangsangkan, bosses in the office bising la. Tu yang busy sepanjang november and disember ni. But aku cakap kat hubby, he needs to take a break. Get well first, pastu baru la sibuk pasal keje. So tadi dia pegi Ampang Puteri, and the doctor warded him coz he's wheezing. Dah tua pun still kena asthma. Aku rasa in hubby's case, self -induced asthma. Ye la, dah tau ada tendency to dapat asthma since dia suffer from childhood asthma before, tapi degil, taknak berenti rokok. For the past 5 years, mesti kena attack at least once a year. But as usual, he is still in a state of denial, taknak mengaku yg dia memang asthmatic. Tadi masa masuk hospital pun, dah tak sabar-sabar nak balik. Ampang Puteri penuh, so takde single bed or double bedded. He ended in 8-bedded room. Argh! aku pun stress masa pegi visit. Aku suruh dia sabar, stay until he's well then baru la mintak discharge. Tak tau la how long he'll be able to survive dalam ward tu.

On the way to Ampang Puteri, aku buat detour ke rumah Nora. Thank you nora sebab bagi aku pokok kaduk tu. Esok boleh la Makcik Ton memulakan activiti menanam pokok kaduk. Beside pokok kaduk, aku pinjam Eclipse Nora. Iman was so excited about it. Lepas je pinjam Eclipse, aku melencong ke Ampang Point pulak. Guess what I did? Aku beli Breaking Dawn. Argh!!! melayang2 duit aku sepanjang 2 hari ni. Semalam pegi Big Bad Wolf book warehouse sale. Hari ni beli buku lagi! Ni semua sebab Iman la.. mabuk sangat dengan Twilight series tu. But the truth is, Iman is in Team Jacob. Dia kata Jacob lagi handsome :D



 

No comments:

Post a Comment