Friday, February 19, 2010

Langgar Lari

Bila tengok last entry of this blog was tuesday last week, baru perasan yg aku dah lama tak update blog. Actually byk sgt2 cerita yang nak ditulis kat sini, tapi masa tak mengizinkan. I've been so busy with errands these past few weeks, kalau dapat duduk depan PC for 1/2 jam pun dah bersyukur sgt2.

Last nite I went to La Hotspring kat Jabi for the 3rd time this week. Oh ya! I'm in Terengganu. I've been here for more than 5 days dah. We went back on Friday last week, kononnya nak beat the heavy traffic during CNY holidays. Tengok2, we were not early enough. Punya la  banyaknya kete on the road. Alhamdulillah kita orang takde sangkut in traffic jam on Karak Highway. Anyway, back to La Hotspring in Jabi tu, hubby bawak his mum pegi sana almost everynite now untuk helps to heal his mum's osteoathritis. Alhamdulillah, so far, memang byk improvement. Bangun pagi, mak dah tak sakit kaki and joints. Memang la jauh nak berulang from Kuala Terengganu to La Hotspring tu.

The trip takes about 2 1/2 hour from KT sampai the hotspring. Since sekarang siang panas yang amat, we had to go during nite time. Usually we leave KT pukul 5.30pm, sangkut jam atas jambatan for 15-20 minutes sebab orang luar still ramai lagi kat KT ni, pastu sampai kat La hotspring normally about 8.00pm. Tu dah campur dengan singgah rumah my mum kejap kat Jabi. Last nite kita orang sampai KT pukul 1am. Huwaaaa.... letih giler.

Last nite adik aku, Nazri, ikut kita ke hotspring tu. Dia bawak my mum, Mas and Shariff and his family. On the way to the hotspring, Nazri accident and dia langgar lari. Bila Iman cerita kat aku, masa aku tengah syok2 berendam kaki kat hotspring tu, terkejut aku! Ye la, dah la accident tu while driving my car, pastu langgar lari pulak tu. Aku pun tanya Nazri what happened. Dia cerita, masa drive kat kawasan kelapa sawit tu, it was very dark. Memang pun, jalan kelapa sawit nak masuk ke kawasan hotspring tu memang gelap, takde lampu. So dia tak nampak la ada sekor anak babi bersantai kat tepi jalan. Anak babi tu pulak, bila nampak je lampu kete, dia panic. Instead of lari ke tepi, dia lari ke tengah jalan. Aku paham, dah tu, nama pun anak babi. Sah-sah tak boleh nak pikir langsung. Maka tergolek2 la anak babi tu kena langgar.

 

Aku rasa, kalau anak babi tu boleh sepak kete aku tu, agaknya mcm ni la sepakan yang akan dia kenakan.

Aku horror giler dengar cerita. Dah la dia bawak kete aku!! Alhamdulillah kete aku tak kemek. Kena samak ke kete tu?? Hahahaha.. soalan yang tak masuk akal kan? On the way balik ke rumah, bangkai anak babi tu dah hilang. Agak-agaknya sapa la yang ambik tu?? Err.. case langgar lari ni takyah report polis kan? hehehe

7 comments:

  1. Salam Shidah ... you berjalan jauh ya??
    Kes accident tu, tak payah repot polis kot? hehe..

    ReplyDelete
  2. ijad, thank you :)

    cs, I went back to Terengganu for 9 days! rindunya kat rumah! baru je sampai ni :)

    err.. rasanya takyah. lagipun mak dia babi, so definitely takan ada yang report langgar lari.. hahahaha

    ReplyDelete
  3. Salam Siz..

    hahahaa....lawaknya posting....
    welcome home sweetheart - QJ.

    ReplyDelete
  4. QJ, thank you!! *hugs* & *kisses*

    ReplyDelete
  5. salam shidah...menyeramkan gak mula2 baca kes langgar lari...rupa2nya langgar anak babi...weh ada yang kenduri babi panggang mlm tu..elok2 CNY ni..save budget raya depa..
    take care dear...;)

    ReplyDelete
  6. k.siti, saje je buat title yg suspen sikit.. hehe. jgn tak caya, bangkai anak babi tu hilang on the way balik! sapa la agaknya yg kutip tu. kete berbau hanyir yg amat. my brother had to washed it twice!

    ReplyDelete