Thursday, March 4, 2010

Penarik, Terengganu

Last week masa balik Terengganu during Maulidur-rasul, kita orang singgah di Penarik untuk makan ikan celup tepung. Since Iman was 2 years old, kita org dah start makan kat kedai Makcik A (aku tak pernah tanya nama makcik ni). We've tried other kedai, the best is still kedai Makcik A. Everytime singgah, Makcik A will greet us, tanya kabar, kenapa lama tak datang etc. Dah kira macam keluarga bau bau bacang cuma tak berkesempatan untuk berkenalan dengan lebih jauh.

Normally kalau makan kat situ, aku akan order ikan celup tepung, sotong goreng tepung, keropok  lekor, mee goreng, meehoon goreng and air kelapa. Banyakkan? hehe.. selalunya yang tukang habiskan will be dear hubby. Aku cam dah boring makan ikan celup tepung or ICT.

 

Sotong Celup Tepung, favourite aku. Makcik A always served sotong yang baru digoreng. Still panas and tak liat! Fuh!! memang best la. Price ranges from RM8-RM14 sekor sotong.




ICT, SCT & kepok lekor. 
Lepas kenyang makan ICT, SCT, kepok dan macam2 lagi, kita orang berlibur (hahaha.. rasa nak tergolek bila tengok aku guna perkataan berlibur) kat tepi pantai. From pantai kat Penarik tu, boleh nampak jelas Pulau Redang. Aku love pantai kat situ sebab laut dia kaler emerald. Cuma kat situ takleh mandi, bahaya. Actually, pantai kat East Coast memang tak sesuai untuk bermandi manda. Kalau nak mandi jugak, kena tanggung risiko. I would rather not.


 
Cantikkan pantai kat Penarik ni?



As usual, Iman akan sibuk mencari seashells or kutip pasir halus.



Iffah, dah besar anak mama sorang ni.



Bot-bot kecik belong to nelayan yang tangkap ikan di persisiran pantai. Normally kalau musim ombak besar, dia orang tak turun ke laut sebab bahaya. Aku suka beli ikan from them sebab ikan guarantee fresh! 

No comments:

Post a Comment