Wednesday, April 21, 2010

Jusco Wangsa Maju Member's Day

I went to Jusco today with mok and abah. Beria2 ni nak pegi sale kat Jusco tu, sampai sanggup pegi ambik Iffah awal from KAFA. Instead of pukul 10.45am macam biasa, I went there pukul 10.00am. Ustaz siap tanya lagi, "Ada kokurikulum ke puan?". And I replied, with a sheepish smile, "Tak, saya ada kerja, tak boleh datang pukul 10.45am". Rasa bersalah ni tak cakap kat ustaz yang aku busy sebab nak pegi sale.

Lepas dah ambik Iffah from KAFA, aku pun terus pegi Jusco. Sampai kat entrace Jusco, aku cam pelik, pesal takde orang, takde kete parking haphazardly kat luar, pastu takde manusia sorang pun berlegar2 kat luar tu macam sale2 sebelum ni. Aku siap cakap kat abah, mungkin orang tak pegi sale ni sebab takde duit kot, kan belum gaji lagi (aku la tu, yang tak berduitnya.. hehehe). Pastu bila masuk parking, lagi aku pelik, kenapa takde kete??!!! Pelik giler!!! Rupanya.... aku tersilap haribulan daaaaa.... Adus!! Patutnya sale esok, yang aku kepoh2 nak pegi hari ni pesal?? Aku ingatkan today dah hari khamis.. Kesian parents aku, ikut aku for nothing. Nasib baik aku fully utilised it by buying game Harvest Moon for wii.. hehehe. Oh ya! The guy yang jual game tu cakap, "Akak, beli sorok2 ye. Hari ni ada angin cakap, mau ada rush.".... Angin mana la busy body tu. Terbantut terus hajat nak beli game yang lain.

What did I cook today? Mula2 nak buat roti naik seperti yang dah dijanjikan pada Ain. Tapi aku terlupa nak beli air kelapa. Yes, the recipe calls for 1/2 cup of air kelapa, and kena tunggu 10 jam untuk biarkan dough tu naik! Fuh!! lama giler.. I think I'll have to buat roti naik tu esok or lusa. Now, since hubby takde rumah, hari ni aku istiharkan (suka hati aku je buat pengumuman), hari mee/pasta sedunia. Pagi tadi bfast dgn pasta, lunch with pasta and dinner with Mi Sedap yang sangat sedap!!

Pasta (mix of fettucini & macaroni) with Chicken Balls & Chili Flakes

Dinner! best giler!! :D

7 comments:

  1. p&p mum, mi sedaap is really yummy! :D

    ReplyDelete
  2. Shidah, I selalu silap 'hari'. Apakah tandanya tu? hehehe..

    Re: roti yg tak naik, yeast tu merajuk kot?

    ReplyDelete
  3. cs, ni la 1st time i tak ingat hari (actually dah byk kali, tapi still taknak mengaku).. hehehe.. so nak join i pegi jusco sale tak? :D

    itu la, rasanya roti tu takmau naik sebab yeast dah merajuk. tak pun, yeast tu jenis degil. hehehe

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. Ustaz Iffah doh tau doh Shidah, deme lebong dia. Dia baca blog deme. thehehe

    ReplyDelete
  6. potek, hehehe.. shh!! jgn cakap kuat2 :D

    ReplyDelete