Sunday, August 1, 2010

Cooking..

Sure kawan2 aku pelik, selalunya macam2 la gambar lauk pauk yg aku post dalam blog. But sejak dua menjak Makcik Ton balik Indonesia, blog aku sunyi sepi dari gambar masak. Tak masak ke puan empunya blog ni? Actually aku masak, cuma takde masa nak ambik gambar. By the time aku ingat nak ambik gambar, lauk dah licin. Contohnya hari Jumaat baru ni. Beria2 aku masak ayam gulai kampung. Ingat nak ambik gambar, but by the time aku dah siap2 ambik camera, lauk dah licin... Ermm...

Takpe la, since takde gambar lauk pauk, aku nak up gambar tea and spices yang Za hadiahkan baru ni. Thank you so much Za for the abaya untuk Iman & Iffah and all the teas and spices.

Spearmint tea tu sedap sangat. As I'm typing here, I'm sipping the cinnamon tea, which sedap jugak, suprisingly :)

I've yet to cook a dish using the masala.. masalah betul.. aku seriously dunno what to cook with them.

more spices.. ana sudah pening.. kena google each and every spice, and tengok the usage.

2 comments:

  1. Shidah
    murah rezeki you. Cepat2 cari resipi, raya nanti bolehlah menjamu.

    ReplyDelete
  2. hehe.. macam malas je nak masak lately ni. especially bila takde org nak tolong mengemas.. huhuhu..

    ReplyDelete