Monday, August 30, 2010

No Cooking Day

I was happy yesterday coz I dont have to cook. We had an invitation to berbuka kat Grand Dorsett Subang by hubby's close friend. Hubby memang jenis yang taknak berbuka kat luar. Tapi oleh kerana the invitation was extended by his very dear friend, so he cant say no. Aku la yang paling happy. No cook day will always be a happy day for me. So, for the first time aku tak berbuka dengan mok. Tapi kan, tadi masa aku telepon dia tanya menu untuk masak hari ni, dia bagitau, semalam dia org makan nasik bukhara. Jelesnya!!!

Last nite, aku purposely suruh Iman pakai baju yang sama dengan anak K.Min, Alya, sebab nak tunjuk kat K.Min the same shirt, worn by two different girls living in two different benua... hehehe. Tapikan, gambar aku tak lawa cam gambar K.Min sebab aku guna camera hp jek.

Muka moyok sebab tengah tunggu berbuka. Gambar anak K.Min can be viewed here.

After berbuka, we went for solat maghrib kat one of the rooms yang disediakn oleh hotel tu. After solat, the kids cakap they wanted to  try the Sup Gearbox. Mula2 aku pelik jugak, pesal la nama gearbox. Rupanya sebab tulang tu nampak mcm kepala gear kereta. :D

Sedap wooo!! But Iman cakap nampak macam rumah shrek kat swamp :)

Enjoying their sup gearbox.

Bila dah biasa makan sikit for berbuka, rasa se'eh yang amat sangat bila berbuka dengan food yang banyak. Aku tak makan nasik pun semalam coz I know, if I eat rice, I'll be full to the max. Iman didnt eat much, but Iffah makan banyak sangat. This ramadhan, she gained few pounds. Before puasa, dia lagi kurus dari sekarang. And I'm worried! Macam mana nak bagi her weight turun?

No comments:

Post a Comment