Thursday, August 26, 2010

Kek Batik lagi!

Semalam I was too busy sleeping, sampai tak sempat nak update blog. I couldnt sleep the nite before sebab batuk yang teruk. Lepas subuh baru boleh tido, tu pun lepas dah telan ubat batuk almost setengah botol. By the time nak hantar Iman to school pagi semalam, I was too sleepy to drive. So Iman had to kejutkan abah dia untuk hantar pegi sekolah. Sian anak mama..The whole day semalam I was groggy.. Rasa pening, nak muntah, perut mual. Memang menyesal la minum ubat batuk banyak sangat. Aku dah nekad semalam, that I'll not cook.

Tapi kan.. yang sedihnya, by the time petang, hubby dah tanya, dapur tak berasap lagi ke? Urgh!!! How I wish I can take a break from cooking! Dalam malas mode semalam, aku terpaksa jugak masak Ayam Golek, Kerabu Mangga and Paru Berlada. Nasib baik tak payah buat dessert sebab Lompat Tikam and Kek Batik still ada lagi. Hari ni, aku akan masak menu yang sama, except for paru. But this time kena masak untuk 6 family!! Banyakkan?? Mok and Abah are back in KL. So today nak kena berbuka ramai2 kat rumah mok. As always, aku akan ditugaskan masak main dish which is Ayam Golek and Kerabu Mangga. Abah cakap sepanjang bulan puasa ni, dia tak makan lagi ayam golek. Aku malas sgt2, tapi mengenangkan abah dah request, terpaksa la jugak diturutkan.

Kek Batik

Ayam golek nya gambar takde. Semalam masa tengah sagat mangga guna pisau somtam, aku tersagat jari sendiri. Sakitnya!! Nasib baik hari ni non of my family member tumbuh siong. Parah jugak kalau ada yang bersiong. Ishk! bahaya betul buat keje kat dapur dalam keadaan groggy. 

Oh ya! lupa pulak! Thank you Jahd for the Creme Brulee yang sedap tu (aku cakap sedap sebab FREE .. hahaha). Semalam Jahd datang memulangkan external hard disk aku setelah seminggu dipinjam. Iffah dah bising2, bila la uncle Jahd nak bagi balik HD mama tu sebab dia nak tengok cerita spongebob. Sejak dua menjak ada unifi ni, rumah aku dah jadi pot copy movies.. hahahah.. ye la, download movie less than 45 minutes, hari2 aku download more than 10 movies or drama series. But for the past few days, aku dah tak tau nak download cite apa. Then semalam Rodd (adik K.Min), msg dalam facebook nak copy movies, termasuk few movies yang baru keluar. So mana2 yang takde dalam HD aku, aku downloadkan. Less than 2 hours, dah download 3 movies. Laju!!

Recipe for the kek batik can be found here.

4 comments:

  1. Salam shidah, kesian u..sakit pun kena masak...
    mmg anak mithali u ni...

    ReplyDelete
  2. yati, terpaksa, dah jadi tugas tukang masak rumah.. hehe.. anyway, kalau tak masak for my parents, i kena masak for my hubby and kids still. so sekali harung je la. lagipun dah few mths my parents tak balik kl. sekali sekala, raikan dia org :D

    ReplyDelete
  3. Wah, ini nak kena lapor kat pirate minstry ni sebab dah jadi port menciplak rumah u, hehehe...
    Apa Rod nak bagi kat you sbb you dah susah payah copy movies utk dia? :-D

    ReplyDelete
  4. k.min, hahahhaha... shhhh!! mcm ni nak kena pindah rumah la. ha-ah yek, i kena mintak something la from pakcik tu. penat i download the movies. kena suruh dia belanja nasi bukhara ayam la. eh! rasa cam melampau pulak. but then, kalau dia beli cd pirated dgn vendor pun sekeping dah rm8. dalam my harddisk, ada more than 100 movies :D

    ReplyDelete