Monday, November 9, 2009

Penne with Tomatoes & Chilli Tuna

Hubby wanted to eat something simple and light. Aku pun memang malas giler nak masak coz kepala still sakit la from episode hari sabtu tu. Since makcik ton & the kids takde, aku pun decided to cook pasta. Kebetulan masa aku pegi Sogo last week, I bought some Penne, maka jadi la Penne with Tomatoes & Chilli Tuna.

Chilli Tuna brand TC Boys is iman's favourite. Sorry ye Iman, mama ambik stock canned tuna Iman... hehehe.. I wanted to make something different, tuna in oil campur dengan chilli tuna made the penne to die for. Hubby pun cakap sedap! Since ada sikit yellow and green capsicum dalam peti, aku pun campak je la dalam penne tu together with some tomatoes. The pasta tak rasa hanyir because of the chilli in tuna and masam tomatoes. Aku post this recipe dalam myresipi.com

http://www.myresipi.com/top/detail/10042



Penne with Tomatoes & Chilli Tuna

bahan2
  • 6 tbs minyak zaitun
  • 500gm Penne - rebus dengan air mendidih hingga al-dante
  • 6 ulas bawang putih - cincang
  • 1 biji bawang besar - cincang
  • capsicum hijau, kuning & merah
  • 1 tin Chilli Tuna (brand TC boys), buang minyak yang berlebihan
  • 1 tin tuna in oil (any brand)
  • 1/2 tbs lada hitam yg dah ditumbuk
  • 2 tbs garam

Cara-cara

  1. Mula-mula panaskan minyak zaitun, masukkan bawang putih dan bawang besar, goreng selama 2-3 minit
  2. Kemudian, masukkan tuna, capsicum, garam dan lada hitam.
  3. Akhir sekali, masukkan penne, kacau, biarkan selama 5 minit. Tutup api dan boleh dihidangkan. :)

No comments:

Post a Comment