Friday, July 17, 2009

Kid's lunch box

I'm pretty sure, ramai parents yg ada the same dilemma when it comes to preparing lunch box for their kids. I love looking at photos of Japanese bento. Unfortunately, Allah didnt grant me the creativity of the mothers that can create for example bunny or even tottoro out of rice. Kesian anak2 mama. Tengok lunch box yang mama prepare pun, dah excited giler. Semlm malas nak masak, (mind you, this week is minggu meehoon sup sedunia ie everyday masak sup ayam makan dengan meehoon.. hehe) in the end, just buat nasik goreng seafood for the kids. Chocolate pound cake hari tu pun ada lagi, aku freeze kan so that I can masukkan dalam lunchbox for the kids.

Kenapa aku masak sup everyday this week? My dear hubby dah complain, he'll die soon kalau aku tak berenti masak sedap2. It's not that I'm retaliating against that, but aku pikir, taknak la dia mati awal. Lagipun dia dah nak masuk 42 years old January next year, risau jugak aku. Bila dah sakit, susah nak ubat. Mencegah tu kan lebih baik dari merawat. Now, I'm trying my best untuk kurangkan masak makanan yang sedap, kurangkan nasi, and kurangkan buat dessert. :)

Seafood Fried Rice


No comments:

Post a Comment