Thursday, July 2, 2009

Impromptu dinner party

Last nite Emil called after 2 weeks bercuti di Malaysia. She wanted to come over for dinner with Fahmi and their kids. Actually dah plan masa dia tak balik lagi Msia that I'll invite her for dinner kat rumah aku. Oleh kerana they will be going to Indonesia on Saturday before fly off to Zurich, maka terpaksa la aku buat the dinner party tadi. Due to their short holiday trip, maka dia org tak sempat nak jumpa ramai kekawan yang lain. So I invited few of budak2 Ausmat to come over.

It was very meriah. Meje arrived first with his wife and kids. The first thing yang Meje buat was makan durian! dapur rumah aku tu penuh dengan durian, manggis, buah salak and rambutan. Aku ingatkan Meje je hantu durian, rupanya tak. Rodd makan lagi banyak. Gosh! tak sangka rodd mampu masukkan durian byk mcm tu dalam perut dia yg tak sebuncit sham tu.. hehe. Jangan marah ye Rodd. Milah and Aire joined us too tadi. Aire la sampai paling lambat, katanya sebab nak tidokan anak dulu, but I doubt that. Sure Aza jugak yang kena tidokan anak2 :)

It was a great gathering. Thank you friends for coming. Hopefully next year bila Fahmi, Emil and their kids balik cuti summer lagi sekali, we will be able to hold another gathering. Venue this time will be rumah Aire since rumah dia ada lawn besar. Rumah aku lawn sekangkang rabbit. hehe.. Err.. no photos, dalam rancak bergossip, lupa la pulak nak ambik gambar.

Iffah : "Mama, best la adik main dgn kawan-kawan tadi, esok boleh main lagi tak?"
Mama : ...........

Mama ni dah mcm nak pengsan keletihan.

2 comments:

  1. Shidah, thank you for the lovely durians. Sapa kata aku makan banyak? Aku cuma temankan kawan2 lain tu makan... hhahahaah. Anyways, the briyani kambing was also marvellous. Thanks again.

    ReplyDelete
  2. u're most welcome. sabtu ni jgn lupa datang for bday iffah. boleh aku kirim rabbit zorro tu kat nuha utk bawak balik.. hehe

    ReplyDelete