Tuesday, June 30, 2009

Trip to USM

Last friday, aku pegi Penang dgn my parents. Rasa sempit jugak ler 4x4 abah aku tu sebab Mas pun ikut sama bersama Don Shariff (nama Mafia dia.. hehe). Dah lama jugak aku tak pegi Penang. The last was masa aku tengah heavily pregnantkan Iffah. Masa tu PEKEMA buat annual dinner kat Shangrila Penang. This time pegi nak hantar Ayu, she was the chosen one. hehe.. ni mcm cerita matrix pulak. Ye la, after the hu-ha pasal USM blunder pasal student enrolment, semua rasa ngeri termasuk la adik aku tu. Bila tau dapat masuk USM, dia call banyak kali kat registration office nak make sure yang memang betul2 dia terpilih. Takut jugak termasuk dalam golong yg terpilih tapi tak terpilih.. haaa.. mcm mana tu :)

Anyway, since aku dah lama tak ke sana, so sangatla blur kat mana nak stay. Setelah menelepon beberapa orang kawan, Nora, schoolmate masa kat Terengganu dulu, suggested B-Suite. Parents aku suka hotel tu, bersih, good service, not too expensive and paling penting, ada kedai mamak kat tepi hotel. Sangat sesuai untuk abah aku yang kaki teh tarik. We stayed at their Family suite which cost us RM235 nett. But kita orang stay 1 malam je, the next nite tu, we all stayed kat Rumah Tamu USM.

The reason kita duduk rumah tamu tu sebab ingat senang nak visit Ayu. Rupanya sangkaan kita org meleset, punya la jauh rumah tamu tu dengan hostel Ayu. Rumah tamu tu quite murah jugak, a family suite cost us RM180 nett, ada 1 katil king, 1 katil queen, 1 single bed, ada 3 rooms, pantry, fridge and ruang tamu. But, aku rasa rumah tamu tu quite menyeramkan la. Aku tido quite early, tiba-tiba pukul 3.30am, aku terjaga, bulu roma rasa meremang. Kecut perut kejap, dah la takde internet. Terus aku telepon Hubby (dia tak ikut kita org). Hubby pulak baru balik rumah. It took me quite a while utk tido.

Kalau nak kira murah, memang rumah tamu USM tu murah. Cuma rasanya aku takan duduk situ lagi. Bukan sebab rumah tu mcm rumah berhantu, but because of inconsiderate guest yang menghuni bilik bawah dalam bungalow yang sama. Guest ni, dengan sesuka hatinya parked kete Naza Ria dia betul2 depan entrance nak masuk bungalow yg kita org duduk. Malam tu tak kesah sangat lagi, but the next morning masa nak check out, kete dia still parked depan entrance bungalow. Dah la masa tu hujan lebat, dengan nak mengangkut bag lagi, and with Don Shariff yang terpaksa didukung, mcm mana nak keluar dari pintu rumah tu. Aku benci betul orang yang bengong mcm tu.

Kalau ye pun nak menyenangkan diri sendiri, make sure la pukul 8am, alih kereta, parking tempat parking yang disediakan! I had to call the front desk, mintak dia orang telepon bilik2 yang ada kat bungalow tu, tanya kereta sapa yg mulia sangat tu, terpaksa parking depan pintu. Aku malas la nak ketuk pintu bilik orang tanya sapa empunya kete. Kang aku naik angin, mau aku sembur orang tu. Finally, that Guest alihkan kete, tanpa cakap sorry. Menyirap darah aku tengok orang yg takde budi bahasa mcm tu.

Where we stayed

B-Suite, Penang





Rumah Tamu, USM (credit to the owner of the photo)

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjkWP2S3tBr4VkCBKqWs15TIA2iBoqzywyP_QuMGA2ohE2JUxNbD0lYrrvMhWcVzVj2Gy-b4pliYSrQVtvgfDQX1yi_yddcwRsiiKCrF7seAxNhkpIqz-gCqKfxoseQHvZO94wRn-5WHNo/s320/IMG_0416.JPG

Korang rasa menakutkan tak rumah ni? Scary kan? Kete Naza tu parking betul2 depan main entrance rumah.

No comments:

Post a Comment