Sunday, June 7, 2009

Lamanya berabuk..

Wah! almost a week aku tak berblogging. Nak wat camne, dah duduk kat ulu, takde internet connection, cybercafe yang bukak odd hours, closed on friday, buatkan aku pening kepala. I wanted to use handphone to blog, but mcm susah pulak nak login, boleh masuk facebook je.

On thursday, aku had a severe case of diarrhea. It all started with air tuak. Aku was excited bila Abah said he's going to buy air tuak. The last time aku minum air tuak was masa aku form 2. It doesnt agree with me at all, aku mabuk and pening lepas minum air tuak. Dunno why, bukannya aku minum air tuak yang diperam pun. Anyway, on wednesday Abah beli 5 litre of air tuak. Apa lagi, aku pun balun 2 gelas, it was heaven, manis, tak masam langsung. Makcik yang jual ni very particular about air tuak yang dia jual, ye la, takut jatuh haram pulak kalau air tuak tu fermented kan.

Selepas minum 2 gelas air tuak, perut aku start enjin motor bot. I thought it was just a severe case of angin. Then thursday, aku start muntah2 and diarrhea. Actually it was a blessing sebab kan thursday tu kenduri kawin adik aku Izani. Since I was very ill, aku takyah tolong.. muahahaha. But unfortunately, aku sakit sampai hari ni. Eh! dah 4 days. Peh! sure byk lemak aku yang telah dibuang.


No comments:

Post a Comment