Wednesday, June 10, 2009

Kolam Air Panas La

Guess what? I'm at cybercafe now! Grrr... balik KL modem buat hal. Semalam boleh ler jugak guna Hubby's Celcom Broadband but since today pagi2 lagi dia dah busy dengan his OGA, maka aku terpaksa la menapak ke cybercafe. Niatnya sebab nak update blog, sambil2 tu sempat ler aku main Mafia War seround dua.. hehe

Last week masa kat kampung, aku berkesempatan pergi ke Kolam Air Panas La. Kolam air panas ni is about 30 minutes drive from rumah mak aku. Last aku pegi situ was few years back, rasanya masa baru2 kawin dulu. Masa tu dia org tak upgrade lagi the place, no basic amenities. But masa aku pegi weekend baru ni, terkejut kejap sebab dah ada chalet, tempat makan, wakaf, pastu ada tempat khas utk berendam lelaki and perempuan.

The first nite we all pegi (kita org pegi 2 mlm berturut2), we arrived there pukul 12 tgh mlm. Siang was too hot, so takleh pegi berendam air panas kat situ. Masa sampai tu, ramai jugak orang. Maybe sebab dia org pasang flood light, so takde la menggerunkan sangat kalau pegi malam2 pun. Dulu adik aku pernah jumpa anak beruang tengah jalan. Now rasanya dah takde sebab jalan nak masuk ke dalam pun dia org dah tar compared dgn dulu yg just tanah merah.

Mula2 masukkan kaki dalam air panas tu, punya la tak tahan. Panas yang amat. Rasa kembang kaki aku yg montel ni. The 1st nite, aku cuma managed to rendam kaki and 1/2 badan je sebab tak tahan panas. But on the 2nd nite, aku mandi, siap menyelam lagi. Mata rasa pedih sikit sebab the sulphur content dalam air tu quite high. According to adik aku, kolam air panas tu one of the hottest hotspring in Msia. Masa we all pegi on the 2nd day tu, hujan lebat. Tu yang boleh menyelam. Rasanya kalau tak hujan, memang kim salam ler, takan boleh menyelam sebab panas.

I took few photos but since gambar2 semua ada dalam pendrive adik aku, Mas. So takleh upload lagi sekarang.

Ni gambar Kueyteow Daging yang aku goreng pagi tadi for Iffah. She loves kueyteow! :D

KueyTeow Daging


No comments:

Post a Comment