Wednesday, June 17, 2009

Cicak

I wanted to update my blog yesterday, but I was too tired. K.Mei mintak tolong buatkan karipap inti ikan guna ikan selayang/sardine. Seksa aku nak buat karipap guna ikan tu sebab tulang byk sangat. Bukan apa, aku risau kalau byk tulang, kang tercekik pulak org yg makan karipap aku tu. Anyhow, setelah bertungkus lumus kat dapur, siapla karipap tu. Memang rasa karipap lagi sedap bila guna ikan tu. Tapi next time, aku takmboh doh buat inti ikan selayang. Seksa...

Tak tau kenapa, since aku kecik aku sangat geli dengan cicak. Aku geli tengok perut cicak yg boyot and nampak cam lembik. Rumah aku duduk sekarang ni rumah lama, cicak dan binatang2 kecik yg sewaktu dgnnya memang byk. Aku paling benci kalau nampak taik cicak. Rasa nak je panggil cicak yg bertanggungjawab tu utk bersihkan. Pandai je buang air merata2, tapi tak pandai nak kemas.

Masa balik kampung baru ni, aku had an encounter with a cicak. Masa tu aku tengah makan lunch with my sister, K.Ma (aku panggil Ma je), Ayu (my youngest sister) and Iman. Tengah syok makan, tiba2 kelepek! bunyi something jatuh atas meja. Ok, duduk kampung ni, aku apply 2 simple rules

1. Jerit sekuat hati bila ternampak/agak2 ternampak apa2 yg pelik.
2. Baru tengok betul2, apakah benda tu.

Aku applied the 1st rule 1st, dan menjerit sekuat hati. The truth is, bila menjerit, dia mcm ada chain reaction. Sorang jerit, semua akan jerit. Aku jerit, then iman jerit, diikuti oleh kakak aku and last sekali Ayu. Iman and kakak aku siap lari dari meja without knowing kenapa aku jerit. Bila dah reda jeritan, then baru Ayu tanya, "Kenapa K.Dah?". Aku cakap ler, cicak jatuh atas meja while we were eating. Ayu terus gelak, ye la.. cicak pun nak takut. Tapi ngerinya bila ingat. Nasib baik cicak tu jatuh atas meja, what if cicak tu jatuh dalam pinggan aku. Aku rasa gam kat kaki cicak tu dah kurang kot. Ni mesti cicak tua, otot2, sendi2 semua dah season.

When I was in form 2, aku one time ni aku balik rumah member aku, Sally. Masa sekolah kat SS dulu, kita org memang kamceng, BFF gitu.. hehe. Pastu kebetulan masa balik rumah Sally kat Bukit Sawa, abang Sally giat melastik cicak. Dalam geli tu, aku sempat lagi ambik 2 ekor cicak masukkan dalam kotak. The next day tu birthday kawan aku, Noor. Maka aku kutip cicak and taik kambing, masukkan dalam kotak, bungkus elok2. Birthday Noor jatuh on 1st of April. Ni kira birthday gift menyakat la ni. The next day bila balik asrama, dengan bangganya aku bagi hadiah tu kat Noor. Bila dia bukak, terus muntah... hehehe.. everytime teringat, sure rasa nak gelak bila ingat expression muka Noor masa tu. Itu la cerita aku dan cicak.



Of all the superheroes, ni la superhero yang paling buruk pernah aku tengok. It's so menggelikan!

No comments:

Post a Comment