Saturday, June 11, 2011

Scone

I baked these before balik Terengganu. Patutnya sekarang aku dah on the way back to KL, but Iffah is down with acute stomach ache due to food poisoning. Maka, terpaksa la postponed trip balik to KL esok. Aku dah rindu teramat sangat kat bantal busuk aku.. huhuhu.. And I really miss main masak2 kat dapur aku.

Mok bought few kilos of sotong and udang. Aku rasa for the month of June, I'll go on seafood diet too, sama macam bulan May. Kalau tak, sape ler nak menghabiskan ikan2 yang banyak dalam freezer tu. I think I dont have to buy any makanan basah sampai August. Ishk! melampau sungguh aku ni bab stock barang. Selalu la suka stock barang banyak2. Pastu kalau freezer rosak, memang beratus ringgit jugak la rugi duit. Hopefully freezer aku tak buat perangai.

What have I been doing for the past few days? Actually, nothing much. Masa kat rumah mok aku kat Jabi, I had to cook coz mok wasnt feeling very well. Seharian dia tak bangun sebab pening kepala. Aku rasa darah rendah. Iman became her tukang urut. Alhamdulillah, Iman sekarang sangat2 helpful. Now, I'm at my MIL's place in KT. I had to cook too sebab taknak susahkan my MIL. Esok nak masak elaborate sikit, kerutup itik and ayam masak ros. Hopefully I have the time to take photos.

14 comments:

  1. Sizuka,
    Hope Iffah get well soon ya!!! Apa-apa pun have a safe journey to KL ya !!!!

    ReplyDelete
  2. Poor Iffah. What did she eat? Hope tak melarat lah.

    ReplyDelete
  3. Hope Iffah is better now. Wish you a safe journey back to KL ;)

    ReplyDelete
  4. Shidah,

    Kesian Iffah...bagi dia minum air kelapa muda. Insyaallah, it always helps, in my case that is.

    Cepat balik ye Shidah...miss you and your cooking! ;)

    ReplyDelete
  5. Shidah
    Was discussing with my T about baking scones. Resipi dah ada dpn mata tapi semangat masih belum jitu, sigh.

    Anyway, have a safe journey home. Hoping that Iffah dah sihat.

    p/s: U bought perishable goods that last till August? OMG!

    ReplyDelete
  6. kesian nya iffah... get well soon...

    i dah email my hp no.. tapi rasa nya u dah balik kl kot... next time gimme a call ya kalo balik tganu..

    ReplyDelete
  7. 3E,

    Thank you! Iffah dah ok, stomach ache still sikit2 lagi. I'm home now! phew!! lega dah boleh tido atas katil sendiri :)

    ReplyDelete
  8. K.Min,

    I think Iffah sakit perut sebab makan nasik minyak that my MIL bawak balik from kenduri. Alhamdulillah tak melarat. Kalau tak, today we'd still be in Terengganu.

    ReplyDelete
  9. Love,

    Iffah is better now. Thank you for the well wishes. And, I'm back in KL!! Esok dah boleh start masak, full force. :D

    ReplyDelete
  10. K.Lili,

    hehe.. kembang dua tiga mangkuk kejap sebab ada orang rindu kat I and my cooking! :D

    I gave iffah makan pil chikit. luckily my sister in law ada simpan berkotak2 pil tu kat rumah. But it took at least 24 hours jugak la for her to recover. tak ingat langsung pasal air kelapa muda. I cuma bagi dia minum air 7-up. Dunno why, but it works :D

    ps : sebenarnya, i dah kindda berjanji pada diri sendiri nak bake less. tapikan, tangan ni dah terketik2 nak bake something

    ReplyDelete
  11. CS,

    I baked scone tu lepas balik from rumah k.yani kitchen guardian. dia cakap senang giler nak buat scone. as a result, i burnt my arm sikit.. huwaaaaaaa... sedih sungguh. hubby loves scone yg i buat but i still prefer the ones yg i beli kat smoke house cameron highland.

    alhamdulillah Iffah dah sihat and I dah safely arrived at home. yang paling best, i get to be online!! wohooo!! setelah beberapa hari takleh nak online.

    ps : yes, I kept that much stock in my freezer. banyakkan?? huhuhuhu..

    ReplyDelete
  12. Mulan,

    I dah sampai KL, baru baca my blog. huhuhu.. tak sempat la kita nak jumpa. InsyaAllah next time, I'll give you a call bila I ada kat kemaman atau kawasan2 yg sewaktu dengannya :D

    ReplyDelete
  13. saya pun sgt2 rindu dgn katil & bantal saya kalau balik kampung atau berjalan jauh.. once sampai rumah terus tuju bilik baring kejap atas katil.. ahhhh... alhamdulillah.. nikmatnya.. :D
    btw, yr scones x manis pun.. & so sedap!!

    ReplyDelete
  14. ju,

    kita serupa. nothing beats bantal and tilam kat rumah kan? kalau la boleh i bawak my bantal and tilam berjalan2 sama.

    nanti i tempek recipe scones tu. i ambik from allrecipes.com :)

    ReplyDelete