Wednesday, March 25, 2009

Abbas oh Abbas

After picking up the kids from KAFA school, we went to kedai mamak near my mum's house. I wanted to beli santan sebab nak buat sambal ikan for karipap ikan yang Ella order. On the way, kena lalu 2 round-a-bout.

Abbas : Aunty, kenapa aunty lalu kat kirkel?
Me : kirkel?? apa tu Abbas??
Abbas : Ala.. ni yang bulat2 ni..
Me : round-a-bout ni ke? u mean circle?
Abbas : ha-ah, kirkel

Iffah : Mama, Abbas eja rectangle REKTENGGEL
Me : ..........

Teringat anak sepupu aku sorang, Lutfan. Dulu selalu jugak bapak dia hantar rumah aku belajar dengan Iman and Iffah. Ada one day, aku buat spelling, suruh eja postman. Lutfan eja postman as BOSMAN.

Today still takde mood nak masak. Hubby is away, won't be back until tomorrow, so aku boleh la cuti masak. The kids tadi makan sup sayur again. Parents aku baru balik from Cameron, so peti sejuk kat rumah ni, penuh dengan sayur2. Tiba2 teringat Masak Lemak Udang yang mak mertua aku ajar.. errm.. sedapnya..

Masak Lemak Udang Ibu Mertua Ku


No comments:

Post a Comment