Thursday, March 5, 2009

Iman & Iffah

My Beautiful Princesses



Aku cedok from their aunt's blog, Aunty Mas. Sorry Mas, aku malas nak tulis blog malam ni sebab letih buat karipap.. hahahha

Okay,sekarang nak cerita pasal anak Kak Dah dua orang ni. Since Pojan nak tengok gambar Iman, bolehlah aku tepek gambar2 dia dengan adik dia..hehe..tu pun cilok dari blog Kak Dah.

Tahun 2000, masa tu belum masuk UM lagi, Iman bersalin bulan 4. Masa Kak Dah kat Klinik Kohilal tu, aku ingat yang aku ada sekali kat situ. Akulah yang tukang inform kat mak aku (masa tu dia kat kampung) guna public phone depan klinik tu. Punyalah beriya2 aku cakap Kak Dah dah beranak and anak dia merah gila (masa tu aku terkejut+geli tengok baby merah) sampai abang kat sebelah aku tu senyummmmm je..heheheh...jakun jugak aku masa tu. Iman lahir tak cukup bulan, jadi dia kena dibawa ke hospital secepat mungkin. Jadi bila ambulan dah sampai, aku lah yang tukang pegang Iman dalam ambulan. Kitorang ke Hospital Ampang Puteri.

Masa dia baby, aku tak berapa berani pegang dia. Bila dia dah besar sikit baru berani (maklumlah baby tak cukup bulan, badan kecikkk je).Masa tu seronok gila sebab dah ada 2 orang anak saudara, sorang laki sorang perempuan.
Pojan, masa korang buka puasa kat rumah aku, rasanya Iman baru dalam 7 bulan. Masa tu dia dah boleh main2 dalam walker,kan?heheh...

Adik dia lak, Iffah lahir bulan 7 tahun 2001. Peristiwa kelahiran Iffah aku tak berapa ingat sebab masa tu belajar kat UM. Tapi Iffah comellll sangat masa baby. Muka dia macam muka yang sentiasa buat orang sayang. Tapi dia lambat bercakap,tak macam Iman, petah.Rasanya Iffah umur 3 tahun baru boleh bercakap.

Apa2 pun, anak saudara aku 2 orang ni lah aku sayang (walaupun auntie garang) sebab masa tu Kak Dah duduk rumah parents aku lagi, sekali dengan akulah..jadi tumbesaran diorang dapat jugak aku ingat banyak.hehehe..bila Kak Dah dah pindah, dan aku pun sibuk di UM, dah kurang tengok diorang...

Iffah when she was a baby. Tengok mata dia yang besar tu :)



A heartbreaker



Mama's sweethearts



The three stooges (Iman, Iffah & Abbas)



My girl! (Mata still besar :) )



Terharu aku...

4 comments:

  1. ooo kak dah, tiru yerk, bgtau cikgu..hehehe

    iman n iffah mmg sgt choooomeeellllll....

    ReplyDelete
  2. yup...comel macam mama & auntie dia...hehe...

    ReplyDelete
  3. kuizikel & amoi, memang diciplak dari blog aunty dia.. hehehe. tapi takpe, dah bagi due credit to their aunt :D

    ReplyDelete