Saturday, March 21, 2009

Hot Air Balloon Fiesta

I was excited upon reading about the Hot Air Balloon Fiesta on the official website http://www.myballoonfiesta.com/. Rupanya ni indah kabar dari rupa. Argh! buang masa aku je pegi Putrajaya. It was supposed to include biking session around Putrajaya. But we all as usual, bangun lambat, by the time sampai Putrajaya at 9.00pm, it was already hot. Tak sangka Putrajaya tersangat la panasnya.

Pagi tadi plannya pukul 6.00am nak bangun, siap2, then terus pegi Putrajaya. Tapi mcm mana la nak bangun awal, aku tido at 5am, layan tengok cerita The 1st Shop of Coffee Prince. Aku kunci jam kul 6.00am, sedar2 dah almost 8.00am. Apa lagi, terjerit2 pagi tadi suruh budak2 siap, nasib baik last nite dah masak nasik lemak siap2. Pagi tadi just pack nasik lemak, ambik some muesli bars and masukkan teh O panas dalam thermos, terus pecut to Putrajaya.

I left home at 8.30am, sampai Putrajaya at 9.00am. hehe.. I know, I was driving very fast, tapi taknak miss beli tiket untuk naik hot air balloon tu. Sampai je, aku drop my hubby and kids, aku pegi isi minyak coz my car was low on fuel. Seksa giler nak cari gas station kat Putrajaya. Maybe jugak sebab aku tak familiar dgn Putrajaya. Anyway, lepas park kete je, aku cari Hubby. Pagi2 lagi, Hubby dah buat darah aku naik, dia tertinggal handphone kat rumah!! Seksa aku nak mencari celah2 orang yang ramai tu. Alhamdulillah jumpa, kalau tak, memang aku tinggal je kat Putrajaya, biar balik jalan kaki to Melawati!

Balik from Putrajaya, aku singgah kat Midvalley, jumpa Anne. Aku kirim Anne beli pashmina and Le Sport Sac bags (superb imitation.. hehe) kat Bangkok. Balik from Midvalley, dah almost 3.00pm. Aku on aircond, terus landing. Tadi masa aku bangun, tengok gelap kat luar, ingatkan hujan, rupanya dah pukul 8.30pm. Terkejut aku! Lamanya aku tido..

Hot Air Balloon (the only 1 yg aku nampak, mana yg lain?? )


Iman trying out climbing



Iffah menyelit



Kesiannya anak Mama, panas2, kena memanjat



Kejap je, Iffah dah sampai kat atas



My very own Thug! hehe


No comments:

Post a Comment