Friday, March 27, 2009

Cheeky Iffah Is Not Feeling Very Well Still

Since semlm, Iffah still complaining about muka yang sakit. Semlm muka dia tak bengkak sangat, today nampak a bit swollen. Hehe.. kelakar la pulak anak Mama, nampak mcm budak gemuk coz pipi chubby. Dari bangun tido tadi, sampai la petang, dok complain sakit muka.



Hari ni dia tak gi sekolah sebab dapat MC, maka dengan kakak sekali tak pegi sekolah. Lagipun kul 10.00am tadi aku dah janji dengan Anne nak jumpa dia kat Ikea. Apa la punya Mama, janji nak jumpa kawan, sampai sanggup tak hantar anak sekolah.. hehe.. sorry ye girls. Takpe la, missed KAFA today je.

I was a bit late sampai kat Ikea tadi. Patutnya kul 10.00am dah sampai, dah tu dok psycho Iffah je dah berapa lama, nak tunggu anak2 dara mandi lagi. Last sekali aku naik angin, aku cakap, sapa tak siap dalam masa 5 minit, Mama tinggal. Wah! cepat pulak anak2 aku siap. Next time can use the same tactic.

Lepas berborak and ambik barang from Anne (thank you Anne), aku terus ke rumah Dina, janji nak lunch kat rumah Dina at Kota Damansara. Kesian Dina kena melayan rombongan Cik Kiah.. heheh.. Ramai jugak yang pegi, aku, Mas, Sharif, Iman, Iffah and Dzia. Sampai kat rumah Dina, pak guard kat situ tegur kita orang, tanya Dzia tu budak duduk block B ke? Wah! famous gak anak sedara aku sorang tu. Memang dia duduk block B kat condo yang sama dengan Dina.

Kat rumah Dina, we all makan pizza. Alamak! lupa la pulak pizza apa yg kita orang makan, yang surenya, sedap sangat2! Sebenarnya taknak la susahkan Dina, dia pun tengah sarat pregnant, tapi sebab janji nak jumpa K.Nizah, kakak ipar Dina, kat situ. Dah lama aku tak jumpa K.Nizah, last was masa aku form 3, before K.Nizah pindah sekolah. That was ages ago.. takyah la cakap berapa lama ye, sebab nanti semua orang tau umur aku.. hehe.. Yang pastinye, tersangat la lamanya.

Ok, semalam aku masak Mee Rebus yang mak aku selalu masak masa aku kecik2 dulu. Tiba2 je teringat Mee Rebus ni lepas dok berdiscuss dengan Za kat dalam FB. Recipe aku akan tulis esok, ngantuk dah..

Mee Rebus Mak (Mee Sup Sayur)


No comments:

Post a Comment