Tuesday, April 14, 2009

Down With Fever

Last nite, aku takleh tido. Dunno why, pukul 3am aku dah terjaga. Pastu cuba jugak nak tido, but tak berjaya, pulah cawah (Sally betul ke ni?) skali. Rasanya aku dapat tido balik dalam 5am kot. Badan masa tu dah start panas, and tekak gatal yang amat, coughing non stop.

*Sigh*.. pesal la bila dah makin tua ni, senang sangat kena mcm2 sakit. Dulu masa sekolah, nak demam, batuk or selsema memang susah sangat2. Maybe dalam 5-6 tahun sekali kot. Sekarang ni, 2-3 bulan mesti sakit. Dah la demam, badan aku pun sakit2 jugak. Aku buat bodyforlife program semlm. Nak jalan, kaki rasa mcm kena glued together, pastu mcm pakai kaki plastic, sebab terketar2 mcm kaki orang tua.. hehehe.. nak tergelak pulak.

Semlm for the first time, Iman and Iffah balik from sekolah naik teksi. Hubby is currently away, takde orang nak ambik dia orang sekolah. So on the way to work petang semlm, aku drop maid aku kat sekolah dia org, and they went home naik teksi. Actually takde la jauh pun rumah dgn sekolah, dalam 1 km kot. But zaman sekarang ni, takleh bagi budak2 jalan kaki, bahaya!

Ok, malas nak berceloteh panjang2, aku just nak post recipe Chicken Pie yang aku buat few days ago.

Chicken Pie



Crust
500gm tepung
200gm shortening
125gm butter - sejuk
150-200ml air - kena masukkan sikit2

for filling
500gm minced chicken
diced carrot
peas
dices potatoes - rebus dulu
1 can of mushroom soup (430ml)
1/2 can of water
1 tsp salt
1 tbs chicken stock
1 tsp black pepper
5-6 clove garlic - crushed
1 tbs flour - utk pekatkan filling

1. mula2 masukkan 2-3 tbs oil dalam kuali, masukkan garlic
2. pastu masukkan minced chicken
3. then masukkan yg lain2, rasa, boleh la tutup api.

Ni recipe reka sendiri.. alhamdulillah, it turned out to be great! Kids love it so much!! The crust tak muak :D

No comments:

Post a Comment