Friday, April 24, 2009

Not A Good Day

I'm extremely exhausted. Dari pukul 9am-10pm keluar rumah. I had to run few errands, plus nak kena layan student aku yg tersgt2 la bengapnya, sungguh menyakitkan hati. But I dont wanna bad mouth my student tu, tak berkat nanti aku ajar dia. Walaupun dalam hati aku meluap2 rasa bengkak and sakit hati.

Today Iman and Iffah balik rumah jalan kaki. Aku bengang yang teramat sangat, dah la aku tengah hot tadi, bertambah2 la rasa marah aku. Maid aku ni pun satu. Aku dah pesan, balik la rumah mak aku yg just 5 minutes walk from the school. Tapi tak, ikut jugak cakap iman and iffah, nak balik rumah sendiri. So tadi lepas sekolah, dia org bertiga jalan kaki balik rumah. Rumah kita org tak la jauh sgt, about 1km from school, aku pun tak sure. Tapi yang pastinya almost 1/2 jam jugak la jalan. Aku pretty sure, kalau Hubby tau, sure mengamuk pakcik tu.

Dah la tu, makcik ton (my maid) dok cerita pasal a lady in a red car, pusing 2-3 kali, offering them a ride. But they refused the lady. Makcik ton cakap the lady somewhat looked familiar, but she cant recall where she's seen the lady before. ARGHHHHHHHHHHH!!!! geram gila aku dengan makcik ton. Kalau la dia tu baru je keje dengan aku, mau aku buang terus dia. But bila pikirkan dia dah keje dgn family aku more than 22 years, memang la tak sampai hati. Aku nak meluahkan perasaan, tapi tak tau kat sapa aku nak luahkan perasaan geram ni.

Oleh kerana aku busy sgt today, aku tak sempat nak masak apa2. Anak2 pun makan roti je. Tadi balik from work, aku singgah kat Jusco AU2, belikan dia org chicken terayaki. Kat bawah ni gambar daging yg aku masak beberapa kurun yang dulu. I wanna share the recipe, simple and healthy, sangat bagus sebab aku guna minyak sikit je.

Daging Goreng



Bahan2
1/2 kg sliced beef (australian beef)

5 clove garlic - crushed
1/2 tbs turmeric powder
2 tsp salt
1 tbs sugar
onion, chili for garnishing

Cara2
1. mula gaul daging dgn garam and kunyit.
2. masukkan 1 tbs minyak dalam kuali, goreng bwg putih sampai garing.
3. masukkan beef, goreng for about 8-10 mins. since i used sliced beef, so kejap je dah masak. add a bit of water
4. masukkan sugar, then onion and chili. dah siap ! :D

No comments:

Post a Comment