Thursday, April 2, 2009

Madras Eye

Why do they call conjunctivitis as Madras eye? Pelik aku.. kalau kena conjunctivitis pastu bila tgk apa2, tukar jadi gold takpe gak. Ermm.. aku kena sakit mata.. sob sob.. Apa la.. dah tua, baru nak kena sakit mata. Pagi tadi la mata takleh nak bukak. Actually dari semlm lagi rasa tak selesa, mcm ada benda stuck dalam mata, rasa heavy je. Pastu gatal2.. *sigh*.. Hopefully anak2 tak kena.

I just came back from dinner with Nora kat Little Penang Cafe. Favourite dinner place for Nora, aku dah cam tak lalu nak makan kat Little Penang Cafe tu. Tadi masa tengah syok makan, tiba2 Nora tunjuk, kat pinggan dia ada rambut. Apa lagi, aku pun panggil la waiter kat situ, suruh dia tukar kari hantu dish Nora.

Ok, yang aku nak marah ni, the way they handle it. Dah la the manager tak datang say sorry. Pastu the waiter macam nak taknak je tukar dish tu. Masa bayar tadi, Nora belanja (thank you Nora), Nora compain la kat manager LPC KLCC tu. Manager tu siap boleh cakap lagi, that every 2-3 weeks, customer akan jumpa rambut, takleh nak elakkan lagi.

I was shocked!! Wei! u're an established eatery, I dont need to listen to ur shocking stories about customer jumpa rambut la, jumpa batu dalam pulut hitam la etc.. What I want to hear is ur "professionalism". Tak lalu aku nak makan kat situ lagi. Tomorrow I'll try to create my own kari hantu. Nothing special pun about LPC's curry hantu.

Sambal Udang



Aku will post this recipe and gulai ayam recipe tomorrow. Takleh nak bukak mata, sakit sebelah kiri.

No comments:

Post a Comment