Saturday, February 21, 2009

Nasi Telur

Pagi tadi pukul 7.00am dah bangun. Sangat luar biasa pada not a morning person like me. The reason kenapa kena bangun awal is sebab nak pegi Pasar Tani Melawati. Today dah janji dengan few friends nak buat Nasi Telur. Pastu Hubby nak jamu his aunt sama. Che' Haq is going back to Terengganu today.

Bila kena buat nasik telur, aku dah pening. Penat nya nak pikir mcm2 benda yang nak kena siapkan sebelum boleh siap nasik telur tu. The most crucial ingredient dalam nasik telur is hati. Some people guna hati ayam, some guna hati lembu. Aku prefer hati lembu. Aku tak suka hati yg beli kat pasar sebab mungkin hati tu tak fresh. Selalunya kalau kena beli hati, aku akan ke Pasar Tani. Rasa memang lain la dari hati kat pasar.

Yang paling tak tahan kalau masak nasik telur ni, bab nak mendadukan hati. Dah la hati tu lembik, pastu kena potong kiub kecik2 pulak tu, smaller than jari kelingking aku sizenya. Boleh imagine tak mcm mana nak potong hati tu kalau hati tak fresh, sticky and berbau la jawapnya.

Anyway, ni gambar yg aku dah ambik few mths ago. Malas nak ambik gambar lain sebab letih yg teramat sgt. Nasi Telur makan dgn kerutup ayam and acar kobis.

Nasi Telur with Kerutup Ayam & Acar Kubis


No comments:

Post a Comment