Monday, August 31, 2009

Berbuka di Rumah K.Mei

Aku memang keletihan hari ni. Masa sahur tadi cuma minum air je, iman and iffah pun taknak bangun sahur sebab letih sgt. But aku paksa jugak dia orang bangun, at least minum air kalau taknak makan pun.

Pagi tadi aku bangun about 8am, berangan2 nak pegi to corelle sale kat Parkson Subang Parade. Aku tunggu punya tunggu, last2 pukul 10am baru la dear Hubby bangun tido. Tu pun dia bising2 sebab kacau dia on hari cuti. Aku nak beli baking dish pyrex, kalau tak sebab baking dish tu, aku pun tak hingin nak bangun awal on hari cuti. Before keluar aku made arrangement dengan Linda and Niza untuk jumpa kat Subang Parade. Aku nak passkan keropok yang Linda kirim suruh belikan kat Kuala Besut. Pastu Niza pulak kirim beli ikan talang, belacan and ikan bilis. Aku jadi posto service kejap.. hehe.

Sampai kat Subang Parade dah almost 11pm, aku sempat nampak je baking dish tu, baru je nak sentuh, dah hilang. huwaaaaaaaaaaa...... sedihnya hati... LAst2 aku beli 4 balang air tight that was selling at 70% off. Worth it la jugak. Pastu beli baju raya anak2. Orang lain dah habis shopping raya, aku baru start. Actually, aku taknak beli baju raya, nak berjimat cermat sebab nak beli Corelle, but bila pikir balik, kesian pulak anak2 aku, takan nak beraya dengan pinggan mangkuk Corelle kot. Kalau pinggan mangkuk tu boleh dibuat baju takpe la jugak.. hehehe

Lepas dah bahagi2 kan barang2 pada yang empunya diri, aku pun balik rumah. Sampai rumah dah almost 2.30pm. Aku janji dengan K.Mei nak gi masak kat rumah dia pukul 3pm. Aisey! lecehnya.. Kelam kabut aku solat, kemas2 barang, pastu bawak apa2 yang patut to rumah K.Mei. Sampai rumah K.Mei dah almost 4pm. K.Mei duduk kat Bangsar, cant remember apa nama jalan rumah dia tu, yang pasti, rumah K.Mei dekat dengan Pusat Bandar Damansara.

Menu berbuka today (Aku yang masak, kemas, hidang.. K.Mei tolong potong bawang dan goreng apa2 yang patut.. huwaaaaaaaaaaaaaaa... letih)

~Bawal Golek (again.. byk giler santan)
~Sweet & Spicy Potatoes with Anchovies
~Acar Masak Timun
~Ayam Goreng Kunyit (for the kids)
~Sambal Belacan with Mangga
~Ulam2
~Ne'bak


Still byk giler makan hari ni.. bila la aku nak muhasabah diri, masak ala kadar je ..

2 comments:

  1. Salam perkenalan,
    You must be really a good cook,start masak pukul 4pm boleh dapat banyak jenis. Kalau I start at 4pm dapat 2 jenis aje kot.

    ReplyDelete
  2. salam shaz,

    thank you for visiting. everyday bulan pose ni i memang make a point utk masak not more than 2 hours. i nak masak simple2, but my hubby nanti buat muka moyok, kesian pulak :)

    ReplyDelete