Thursday, August 27, 2009

Menu berbuka ~ 5th day pose

Plannya mula2 nak masak Ikan 3 rasa, pastu my SIL cakap dia teringin sangat nak makan kerapu with sos and mangga muda. Ermm.. apa ke nama recipe tu? Jenuh jugak la aku mencari. I know I've seen that dish somewhere, but tak tau apa nama. Last2, aku jumpa dalam kuali.com. Apa lagi, aku pun start ler meng-alter recipe, seperti biasa.. hehehe.. Today masak 3 jenis ikan, Ikan Merah, Ikan Kerapu and aku rasa lagi sekor tu Jenahak. I'm not so sure.

Anyway, hari ni makan Ikan Sweet Sour with Mango, Tomyam Sayur, Ayam Bumbu, Ne'bak, Sira Pisang dan Pulut Cawang. Hooray!! aku berjaya dapatkan pulut cawang akhirnya. Rizallimi, x-bf kakak aku masa sekolah dulu2, tolong orderkan from K.Aya yang selalu supply kuih to Radio Terengganu. Thank you Rizal, jasamu dikenang. Eh! macam nak bagi award pulak.. hehe.

Ops! before aku lupa, Nisa, I misplaced my handbag actually. I thought I left it at Pasar Kedai Payang, but apparently not. Iffah found it terselit celah kerusi. Tu la yang susahnya, kalau dah jenis tak bawak handbag, senang je tinggal merata. But I'm pretty sure, kalau my handbag tu LV like urs, memang sampai mati pun takan lupa.. heheheh.. I told my hubby that I want a bag like u. Almost tersembul bijik mata dia.. hahahahhha

Berbalik kita pada menu today. Selamat menjamu mata :D



Ne'bak ~ Hubby's & Iffah's favourite



Sira Pisang ~ patutnya lagi kuning, but takut pulak mak mertua aku taknak makan



Sweet & Sour Fish with Mango ~ sedap!! :D



Pulut Cawang ~ Horaaay!!! aku sukeee!! Sedap giler!! hehehe



Ayam Bumbu Emil ~ Memang best! :D

ps : recipes esok la ye. Hubby nak guna laptop.. aku pun dah ngantuk

No comments:

Post a Comment