Thursday, August 6, 2009

Honeycomb cake aka Kek Gula Hangus

This time memang hangus. Tengah tunggu kek masak, aku terlelap seketika, bila bangun, terkejut beruk kejap. Eh! kek aku dalam oven!!! Alhamdulillah kek tu tak hangus semua, cuma top je a bit burnt. Fuh! lega.. kalau tak, buang masa je la aku buat kek tu, dah la masa untuk tunggu before masuk oven about 4 hours. But aku seperti biasa, akan cut short my cooking time, aku malas nak tunggu lama2, tunggu 2 jam je, terus sumbat dalam oven. Ni la hasilnya..

My Honeycomb Cake :D



Cantik jugak kek aku.. hehe.. First time buat kek gula hangus menjadi. Actually ni akunya 2nd attempt at making this cake. Masa belajar dulu, Kak Anza suka sangat buat kek ni. Balik Malaysia, tak tau mana nak cari selain dari kat Pasar Malam. Punya la mahal makcik kat pasar malam tu jual, sekeping RM1. Kecik and nipis pulak tu. But then, Pasar Malam Taman Melawati semua nya pun mahal. Takde benda yang murah.

Tadi Meje datang rumah, mula2 pakcik tu decline, kata dah kenyang, taknak makan kek aku, last2, habis 1/2 kek yang aku hidang. Dia siap cakap, tolong bawak ke dapur sebelum dia habiskan semua. But knowing Meje, jenis perut kecik, I doubt he'll be able to finish all.

Today, Iman and Iffah pegi sekolah pakai mask. It's more of a prevention against sakit2 yang berkaitan dengan haze. Sekarang ni haze teruk sangat, every morning, suram je, pagi dah tak ceria. Burung2 pun dah tak berkicau. Eh! melalut la pulak aku.. sorry.. hehe. Anyway, since Iman very prone to batuk and allergy during haze, maka baik la aku berjaga2. Risau jugak kalau kena masuk hospital, dah ler sekarang hospital bed full all the time. Susah hati betul bila pikir pasal tu. I bought them sanitizer too sebab toilet kat sekolah dia orang, amat la kotor. Dah tak larat nak complaint.

No comments:

Post a Comment