Friday, January 9, 2009

Hari Malas Sedunia

Hari ni adalah Hari Malas Sedunia. Well dalam seminggu, aku akan ada few days of Hari Malas Sedunia. Unfortunately, hari ni adalah antara hari-hari itu. Argh! so lazy to do anything, I just feel like sleeping the whole day. I dont wanna go to work, I already sent the kids to school, thank god for that. It's scorching hot out there, it's making me sleepy. I could barely open my eyes, rasa mcm nak letak batang mancis je kat kelopak mata aku.

Walaupun hari ni Hari Malas Sedunia, aku terpaksa jugak masak.. sob sob. Pesal la aku kena masak.. Pagi-pagi lagi dah kena bangun, siapkan anak2 gi KAFA. Pastu balik from KAFA, aku terpaksa adakan counselling session untuk kawan aku yg ada problem dgn her dear hubby. Went out for a drink with her kat kedai mamak, medan selera melawati.

I wanted to go for breakfast kat Dharbar, my favourite roti canai outlet. Tiba-tiba aku nampak notis besar tertampal kat shutter kedai tu, Notis Penutup Kedai atas alasan kebersihan.. *sigh*.. Maka terpaksa la pegi kat medan selera. Sungguh tidak menyelerakan. For the past few years, pagi petang siang malam, aku and Hubby will berkhemah kat Dharbar for their roti canai and teh tarik yg kawww.. Sekarang dah takleh la pulak, kedai kena tutup for 14 days. Aku tak tipu k, aku jumpa this article dalam utusan online :)

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0109&pub=Utusan_Malaysia&sec=Kota&pg=wk_05.htm

What's cooking today? Setelah letih memerah otak, maka aku cuma masak pegedil and ayam kicap. My pegedil and ayam kicap differ a bit dari the conventional pegedil and ayam kicap. Maybe ada orang yg masak cam aku, aku sorang je perasan that my recipe is unique. hehe.. I have to thank Ella for her pegedil recipe, sedap, lazat dan menjilat jari :)

Ayam Kicap Black Pepper



Pegedil Mak Mertua Ella


No comments:

Post a Comment