Tuesday, January 27, 2009

Dinner Tonite

Letih sungguh hari ni. Breakfast kat Kuala Terengganu, lunch in Kemaman and dinner in KL. Pagi tadi plan nya nak bertolak awal, but as usual, since we all ni bukannya early risers, maka, pukul 9am baru ler nak pack barang masuk kereta.

My SIL K.Nor, ajak breakfast nasik dagang. We all pegi Batu Buruk. Kat situ ada kedai nasik dagang tak sedap and mahal, tapi sebab takde choice, musim cuti mcm ni, dgn orang yg ramai, bangun lambat some more, maka terpaksa la duduk and makan kat tempat tu. Ingatkan pukul 9.30am tu awal lagi, rupanya tak. By the time we all nak order nasik dagang, dah habis. Sempat order nasik minyak 3 pinggan je, pastu habis jugak. Last sekali aku makan laksa kuah merah, the kids makan nasik minyak. My MIL makan nasik lemak.

Lepas makan, we all pun bertolak balik ke KL. Before balik, aku ajak Hubby pegi visit my dear friend Nora who lost her mother on sunday. Her mom passed away sebab cancer, meninggal kat KL and kebumi kat Terengganu, next to Arwah Ayah Nora. My deepest condolence to Nora and her family. Masa gi rumah Nora tadi, tak sempat nak jumpa dia, takde orang kat rumah, maybe pegi kubur agaknya.

From rumah Nora, we decided to lalu ikut pantai. Kalau ikut pantai, maknanya lalu the main towns mcm Marang, Dungun, Paka, Kerteh and Kemaman. Memang taknak lalu ikut Jabor pun sebab malas nak bersesak dgn lori2 yang besar. Oleh kerana kereta tersgtla byknya, maka we all tak berenti pun, except kat Kemaman. Hubby wanted to buy kopi HaikPeng for his sister, K.Mei.

Sempat jugak we all berenti lunch kat Kemaman. Then aku tak tau apa yg berlaku dalam kereta sebab aku tido all the way sampai Genting Sempah. Iffah siap complaint lagi that aku snored in the car. I was like.. zzzzz.. biar betul! Must be really tired coz the nite before aku balik rumah MIL kul 2am, pegi minum dgn my SILs kat Air Buah Gelas Besar somewhere dekat dgn Sekolah Ibrahim Fikri. Since KT takde pubs or clubs, we all terpaksa la lepak kat situ. As if aku ni pernah gi pubs or clubs.. hehe.. Tu kira girls nite out la tu, but Terengganu version :)

Dinner orang malas. What's so special abt jagung ni was that, aku grilled jagung ni dulu, then sapu butter, condensed milk and tabur garam. Peh!! best!!



BBQ Chicken. Another orang malasnya dish.



Tadi ada grill some lamb shoulder for Hubby, tapi tersgt la malasnya nak ambik gambar, nothing special pun :)

No comments:

Post a Comment