Saturday, January 31, 2009

Several Ways to Describe Ayam's Parts

Scene 1.

Cashier : "Encik nak order apa?"
Customer : "Saya mahu snack plate 1, tapi hor, saya takmau itu (sambil gosok dada, and gosok punggung)".
Cashier : " ........... Encik tak mau itu dada dengan peha ke?"
Customer : "ya".

Scene 2.

Cashier : "Encik nak order apa?"
Customer : "Dinner plate 1. Saya tak mau bontot ayam. Itu bontot bau byk busuk (sambil tangan tutup hidung)".
Cashier : ".........."

Scene 3.

Cashier : "Encik nak order apa?"
Customer : "Saya mau snack plate tapi saya cuma mahu ayam yang boleh pegang saje".
Cashier : "....... drumstick ke?"
Customer : "iya".

Scene 4.

Cashier : "Puan nak order apa?"
Customer : "Saya mau snack plate. Saya tak mau itu.. (sambil tunjuk kat tangan, kepak2 kan tangan)... itu tangan ayam. Eh! bukan, sayap ayam.
Cashier : "Wings ke?"
Customer : "ya ya.. betul".

No comments:

Post a Comment