Wednesday, January 21, 2009

Hadiah From Makcik Sae Mi Mart

Before balik rumah tadi, aku singgah kat Sae Mi Mart. Hajatnya nak beli rice paper roll lagi sebab kawan aku Zana yg tgh sarat pregnant, teringin sgt nak makan Vietnamese Rice Paper Roll yg aku selalu buat tu. Lepas dah ambik 4 bungkus rice paper, then masa nak bayar, Makcik Sae Mi Mart bagi aku hadiah. Apakah hadiah ituuu?? Jeng Jeng Jeng..

Glutinous Rice Cake - Deok



Gambar tu aku ambik from wikipedia. Sorry, terpaksa ambik gambar kat situ sebab by the time nak ambik gambar, tgk2, Iffah dah habiskan semua. Dia hantu rice cake mcm Mama jugak.

Today Iman & Iffah start exam. Aduh! sakitnya kepala. Baru masuk sekolah 3 minggu, dah ada exam. Tgk dalam list yg cikgu bagi, ni exam prestasi. Iffah mcm stress je duduk dalam kelas dia sekarang. ada 40 students, 18 pengawas. She was complaining abt how the pengawas2 tu manjang tulis nama dia, coz dia susah nak berenti cakap. Dia memang ikut Abah dia, bila dah bercakap, takleh berenti.

Iman pulak complaint that ada boy kat dalam kelas dia main tendang and tertendang kaki iman sampai lebam. Nak je jadi Mama Monster and karate budak tu. But nanti kena masuk balai pulak. I really dont understand kenapa cikgu tak boleh nak control budak2 kat dalam kelas. Argh! byknya masalah. Really wish Hubby is here..


Anyway, if you wanna read more on rice cakes or Deok, you can click here http://www.lifeinkorea.com/culture/ricecake/ricecake.cfm?Subject=types

No comments:

Post a Comment