Thursday, April 14, 2011

Minggu Membuat Roti..

Tak tau hantu apa pulak yang dah merasuk aku, tiba2 aku jadi rajin nak buat roti this week. Thx to Rina, aku dah jadi addicted to membuat roti. Actually, jap lagi pun nak uli roti, but after I run on the treadmill kat gym. Semalam kan wordless Wednesday, ramai yang tertanya-tanya, inti apa roti gebus tu semua. Roti tu inti chicken floss. Adapted from Citra's Roti Isi Abon, but using different dough recipe, which I got from Rina's blog.

Today, I'll post two different dough recipes, both from Rina's blog.

Roti Isi Abon

Mini Pizza buns

Alamak! I'm running late. Jap ye, I'll continue in a short while.

8 comments:

  1. cptttt kasi resepi hehehe.akak pn nk meroti jugak hari neh.,

    ReplyDelete
  2. kak.. pass sekor hantu roti tu kat saya.. dah lama bebenor tak meroti. mim lam sin sungguh! sampai terpaksa dibuang tepung roti yg ada :(

    ReplyDelete
  3. Mak Qis,

    Dah siap!! Now I tengah nak buat another type of bread. :D

    ReplyDelete
  4. Ju,

    aisey! semlam masa I pegi rumah you pesal tak cakap? kalau tak boleh I tinggalkan sekor hantu roti kat u.. hehehe

    ReplyDelete
  5. alamak! roti jugak ker?
    akak pun nak barter trade boleh?

    ReplyDelete
  6. QJ,

    nak!! semlam tgk roti akak yg cantik dan bulat tu, meleleh air liur :D

    ReplyDelete
  7. hahaha fames i jap...so sampai bile hantu meroti nie eheeheh

    ReplyDelete
  8. Rina, esok is my last roti day. Tak larat nak pikir the carbo yg dah masuk dlm petit I this week. But the cinnamon sugar pull apart bread is really delicious! U should try that :)

    ReplyDelete