Wednesday, April 27, 2011

Wordless Wednesday? Not!

I wanted to write about Iman's birthday celebration yesterday but I was too tired. Ye la, mana tak penat, dari pagi lagi aku baking. Bangun pukul 6.30am, terus buat Cinnamon Pull Apart Bread. Patutnya, aku buat sausage rolls. Tapi bila pikir balik that I have to bersengkang mata untuk bakar 50 pcs of bread, terus aku cancel. Then Iman requested the cinnamon bread. Ok la! for birthday girl.

Bila dah bakar the bread baru aku realised that I missed out one crucial ingredients, water! Duh! Macam mana la aku boleh missed out water tu? Nasib baik jadi cinnamon bread aku cuma not as lembut as always. Tapi tak kesah la sebabnya, letak je depan budak2 dalam kelas Iman, kejap je dah licin. I brought 50 Chocolate cupcakes and 2 loaves of Cinnamon bread. Balik dari sekolah Iman, terus aku bake 2 batches of Chocolate Banana Bottom Square.  Letih giler! Huwaaa... rasa nak nangis pun ada.

Lepas hantar the girls to KAFA petang semalam, aku pegi Cold Storage. I went to buy Mascarpone cheese. I bought 1 tub for you too Rina. Semalam, K.Mini, x-schoolmate aku, ordered red velvet cake. Adoi! Risau jugak nak buat the RVC, takut tak jadi. K.Mini wanted to pick up the cake today sebab today is her hubby's birthday. The cake is sitting in the fridge now. Kejap lagi I'll need to make the cheese frosting. I hope K.Mini will like her cake.

Selalunya, bila birthday the girls, I'll write an entry just for them. Previous entry on Iman can be read here and here. And her aunt pun ada blog about it kat sini. I heart you kakak, more than you can ever imagine.

Eh! baru teringat, I wanna blog about my forever argument with Iman. Last Saturday aku terasa hati dengan dia. Well I guess, bila anak meningkat remaja ni, with the raging hormone inside them, pastu dengan mak yang kurang sabar macam aku, makes it worse. To cut the story short, I cried buckets because of that. But, alhamdulillah, after seeing me crying macam tu (mama Iman jenis macho, nak nangis 3-4 tahun sekali pun susah, tu yang bila mama nangis, Iman and Iffah terus panic giler!), she has changed. Aku bersyukur sangat2. Thank you to friends yang bagi comments membina when I blab about it on facebook. Terima kasih Allah atas kawan2 yang supportive dan changes in Iman. Guess what she wrote on her status update dalam facebook on that day?

Tengku Nur Iman 
Perang Badar Dengan Mama. As Always Mama Menang coz' I love Her Very MUch. 


I love you too kakak! 









18 comments:

  1. bergenang air mata baca entry nihh.. may iman grow up to be as sweet as her mama :) eh, k.mini as in rosmini azah? ajakle dia dtg rumah. dah lama dia dok kata nk datang.. aiseh.. sure dtg during opis hour nih.. dok?

    ReplyDelete
  2. my tears drop....in fact bila iman post mcm tu kat FB pun i dah sebak..mcm tu lah kan shidah bukan senang nak besarkan anak2...anyway, tx so much for the cheese...suka tgk gmbr d kids seronok dpt mkn cupcakes :)

    ReplyDelete
  3. Dah a few days tak dapat blogwalking.. rupa nye dah terlepas entry dak Iman ni bday.. happy bday dear Iman.. semoga panjang umur ok and dgr cakap mama ye.. growing up kids .. haizz not as easy as it look.. i know cos i hv been thru that.. now that Hairi is 21 yrs old.. lain pulak kerenah dia ..

    ReplyDelete
  4. Nampak rupa Iman ada iras you. Org tua-tua ckp (bukan i ckp tau hihi) if anak pompuan muka seiras dgn mak, tak setuju angin la both of them. Selalu je at odd with each other. Tak tau la betul ke tak...maybe je.

    ReplyDelete
  5. Ju,

    Thank you for the sweet doa. InsyaAllah.. mama iman takde la sweet mana, garang mcm cookie monster.. hehe

    yup, k.mini. she's coming during lunch. sempat ke jumpa?

    ReplyDelete
  6. Rina,

    not a problem. tapi i belum beli lagi kotak utk 4 cupcakes tu sebab hari tu i pegi, dah takde. bagus ni manjang takde stock. ishk!

    iman ni jiwa a bit sensitive. i need to understand her better i guess

    ReplyDelete
  7. Rima,

    Thank you! Memang pening la nak besarkan anak. makin besar, makin pening dibuatnya. I think I know how you feel. My hubby's first son pun umur 21 years old, dah besar, lain problemnya.

    btw, how's ur online shop going? bila nak pegi cuti2 ni? :)

    ReplyDelete
  8. Unaizah,

    I agree. Dah byk kali I dengar orang cakap macam tu. I memang selalu at odds dengan iman. My hubby cakap I kurang sabar dengan Iman compared with Iffah. But I rasa tak. ERm... maybe I need to change my method of dealing with her. Kena more penyayang :)

    ReplyDelete
  9. Shidah,

    ...but she's sensible in a way, kan? She knows how to tame her mama but declaring victory to you because she loves you. I teared a bit reading your entry this time. Hmm...I'm always like that, no? :D

    ReplyDelete
  10. k.lili,

    she is! I guess anak sulung mmg mcm tu, sensible, always, just like my kakak. yes, u're as always, a soft hearted person. :D

    ReplyDelete
  11. halamak sebak sedih syahdu syahdan baca entry ni espc bila baca iman tulis kat fb tu....
    macam2 kerenah kan nak tunggu anak besar nanti and bila dah besr nanti lain pulak kerenah dia kan!
    eh, i pun notice iman ada rupa u kan!

    ReplyDelete
  12. i agree with unaizah, memang betul kalau muka anak pompuan seiras dgn ibunya, tak setuju angin but still boleh ngam kan. sama mcm i jugak, anak pompuan kdg2 buat perangai..adoiiiiii mencabar kesabaran jugak, tapi at last dia dtg semula kat mak dia nih..pandai pulak dia pujuk.

    ReplyDelete
  13. zarin,

    i pun rasa syahdu. i baru perasan that status update semalam, masa i nak conteng her wall with birthday wishes.

    for the umpth times, orang cakap muka iman sama dengan i. kalau pegi mana2, mesti dapat that comment. maknanya i jelita la kan coz iman is pretty..muahahahha.. sabar zarin, jgn muntah lagi :P

    ReplyDelete
  14. zuwaidah,

    i think being perempuan, pandai pujuk is one of the skill yg kita automatically acquired. my daughter pun sama, pandai pujuk, pandai merajuk pun sama jugak :)

    i hope i will have the patience and undestanding dalam membesarkan anak2.

    ReplyDelete
  15. Shidah
    Berkaca2 gak mata I yg tak biru nih dgn pengakuan Iman tu. Good gal, not?

    Your baking in a big scale tu buat I tercungap2... Salute you lah Shidah.

    ReplyDelete
  16. CS,

    macam tu la my daily routine. kadang2 rasa tak terkejap. tapikan, i still make time to go out for coffee dgn kawan. wanna join me? :D

    ReplyDelete
  17. Shidah
    Online shop is doing well.. tks for asking.. wanna add more stuff but hv been busy for the past few days ni.. cuti cuti coming soon.. tak sabar nak rehat rehat kan minda and mata hehehe

    ReplyDelete
  18. Rima,

    Alhamdulillah. I've yet to visit your online shop. Urgh! Busy sangat2, sampai pening rasa tak tau mana satu nak kejap. Take care Rima. Have fun! Dont forget to update ur cuti2 in the blog ye :D

    ReplyDelete