Friday, May 29, 2009

Dinner



Today pagi2 lagi aku dah mandi. Selalunya bila dah tengahari baru mandi, but ni sebab beria2 nak gi jusco sale kat wangsa maju, sanggup buat apa saje out of the ordinary.. hehe. Tak sempat nak breakfast pun pagi tadi sebab nak cepat. Aku takut kalau takde parking sebab aku ni malas kalau nak kena jalan jauh2. If aku boleh lipat2 kete masuk dalam poket mcm citer Doraemon, I would have done that! but unfortunately, mana la boleh. How I wish aku ada poket ajaib cam Doraemon tu.

Sampai je jusco, aku pun beli leggings for iman and iffah. Actually plan nak gi jusco pun sebab nak beli leggings je. Tak sampai 1/2 jam dah habis shopping. But dalam hp aku, ada list of barang yg mak and Mas kirim. Peh! banyak giler. Aku shopping kat jusco tu from 9am til 3pm. Yang lebih 5 jam 1/2 tu sebab cari barang for orang lain. Best sebenarnya shopping utk orang sebab aku can still experience euphoria of shopping, but without creating a hole in my pocket.. hehe. Zana cakap aku giler.. hehe.. tak lagi. Kalau aku jadi mcm ina, then yes, aku memang giler sebab ina memang kaki shopping. hahahha.. ina, engkau jgn marah aku, jgn lupa baca doa shopping ye :P

Balik from jusco, aku memang flat. Ye la, jalan sikit punya lama, rasa bengkak kaki aku ni sebab berdiri lama sangat. Since today dah takde tenaga, maka aku masak dinner pun simple je. Fish and chips version tah pah hapa. Suka hati aku je buat recipe sendiri.. hahahahha

Fish & Chips version tah pah hapa



Bahan2
1kg dory fillet
2 cups of self rising flour
1/4 cup of plain flour... Read More
1 tbs salt
a dash of pepper
cili masak - potong dadu
parsley
2 tbs curry powder (optional)

cara2
1. just mix semua, buat batter yg tak terlalu cair, ala2 cucur gitu.
2. masukkan dory fillet yg dah diced, pastu goreng dgn minyak yg byk. voila! dah siap.. :D

No comments:

Post a Comment