Sunday, May 10, 2009

MIHAS

Today, kali ke 3 aku gi mihas this week. hehe.. mesti orang kata aku mabuk. Mula2 aku pegi on thursday, adik aku yang bongsu temankan. Since Hubby nak gi ofis masa tu, aku suruh dia tolong dropkan kita org kat bangunan MARTRADE. Cuma on thursday tu a bit leceh sebab kena register dulu. Ishk! menyusahkan je. But tak ramai orang pun masa tu.

Then semalam aku pegi lagi sebab mak aku suruh tolong belikan kurma. Again, this time, Hubby jadi driver and Muscle Man. hehe.. So aku takyah ler bawak barang. Kalau tak, letih jugak aku nak kelek buah kurma tu. Dah la aku beli 10 boxes. Eventhough tak berat sangat, tapi nak maneuver dengan orang yg ramai, budak2 yang bersesak, sakit jiwa jugak la aku. To me, patut MIHAS prohibit children from entering. Aku tak paham la dengan parents yang nak bawak anak to places mcm tu. Dah la orang ramai, bersesak2, dengan panas, orang demam ke batuk ke, anak2 jugak yang sakit. Kalau nak bawak, should ada age limit, for example, below 6, takleh masuk.

Tadi aku gi MIHAS dengan adik bongsu aku jugak. Aku suruh dia mintak masuk keje lambat, so that boleh temankan aku. Dia keje kat Sushi King One Utama. Patut masuk keje kul 2pm, but sebab nak kena teman aku, maka masuk pukul 3pm. And, aku borong another 20 boxes of kurma, mak aku nak buat hantaran kawin for kenduri adik aku, Izani. Today manusia tak seramai semlm, lega aku. Cuma aku rimas dengan budak2 berlari2, mak bapak yang hilang anak, ada yang biarkan anak2 main sesuka hati, jadi mcm funfair. grrr.. stress.

So far, since MIHAS started 6 years ago, aku tak pernah lagi miss. Aku suka tengok product2 baru in the market, beside cari new product yang boleh diketengahkan and mencari idea untuk product baru. Dulu, masa mula2 gi MIHAS, teman setia aku, Ella. Now Ella dah busy, so kena la pegi sendiri.

Kat depan entrance MARTRADE tadi, ada kete accident. Aku takde la kepochi sangat, but err.. entah pesal, teringin nak ambik gambar.. hehe. Later aku upload gambar kete yang remuk tu, tak pasal2 jam nak masuk MARTRADE. To those yang nak pegi MIHAS next year, pegi on last day sebab masa tu ramai exhibitors yang dah nak packing, so dia orang jual their product murah. Pastu kalau nak parking, just park near mahkamah, sebab MIHAS ada sediakan shuttle.




kesian kete ni..

No comments:

Post a Comment